Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Jag kan inte logga in på Windows Live Messenger 2011 eller Windows Live Mail 2011 utan får felkod: 800488eb, någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 90
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Ja det går, inga problem att logga in på webben. Jag håller just nu på att installera alla viktiga uppdateringar som har poppat i Windows update så du vet det också Göcke.

Jag försökte att logga in från Windows Live Mail nu och får upp en ruta där det står

Du måste vara ansluten till internet för att kunna logga in. Om du vill logga in i offlineläge ansluter du till internet, väljer Kom ihåg mitt lösenord på inloggningssidan och logga sedan in. Du kan sedan logga in i offlineläge.
jag tror du är problemet på spåret
Men jag är ju inloggad hela tiden så varför står det då att jag måste vara ansluten till internet?
Annons
Göcke: du skrev i ett tidigare inlägg något om extra säkerhet, vad menar du med det? Felet ligger kanske där i så fall.
när det gäller den extra säkerheten så skall du få en fråga om du vill ha det påslaget vid inloggningen. jag har aldrig sett den vara aktiverad och kör inte själv med det, men ssl & https är delar som kommer mer och mer nu när man kör i ofentliga miljöer.

kolla under svenska live och säkerhet, tex här
http://goo.gl/skt7T

OBS! läs det finstilta om att vissa saker kan sluta att fungera
Det fungerar inte ändå Göcke hur jag än ställer in sekretessinställningarna, har du något annat förslag?
Jag har installerat O&O Defrag 14 och när jag försöker uppdatera programmet så får jag upp en ruta att jag inte har någon internet uppkoppling precis detsamma som jag får upp i Windows Live Mail. Jag har en internetuppkoppling och sitter och skriver detta nu med min laptop, hur kan då vissa program säga att jag inte har någon internetuppkoppling?

Kan detta varit något som gör att jag får felmeddelanden och i så fall var jag leta och ändra?
Jag har nu konstaterat att flera program som jag försöker att uppdatera felmeddelar att jag inte har någon internetuppkoppling trots att jag har detta så det måste vara där felet ligger, vad kan det vara?
kör du kabel eller trådlöst i nätverket?
och har du brandvägg/virusskydd i en router
så du kör dubbelt
och är det en bärbar dator du har
Jag har testat med både kabel och trådlöst i nätverk. Det är en bärbar dator. Jag får samma problem även om jag kör med kabel eller med trådlöst. Just nu kör jag med kabel.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem