Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Om det var val idag - vilket parti?

Om det var val idag - vilket parti?

Hej!

Undrar lite hur ni skulle rösta om det var val idag? Själv är jag väldigt osäker. Förra valet så röstade jag på Miljöpartiet. Men om det vore val idag så vet jag faktiskt inte. Har ni någon klar uppfattning vad ni skulle rösta på?

/Eric
Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

För mig finns det inget annat alternativ än moderaterna, bort med sossarna, för ett bättre Sverige.
Moderaterna
Jag antar att det skulle bli FP
Annons
Samma här! Moderaterna känns som det självklara valet idag. Den nuvarande regeringen har styr i över 10 år och inget är bättre bara sämre sjukvård, skola, polis, tillväxt osv. Skulle S+V+MP sitta kvar i ytterligare 4 år så kommer inget i politiken att förändras. Det kommer att fortsätta ljuga svenska folket i ansiktet med sina floskler.


Johan

I ärlighetens namn har jag ingen aning om vilket parti min röst skulle tillfalla. Kan utesluta miljöpartiet som rangordnar fisken i östersjön framför studenter och pensionärer, kan uteslutna det absurt feministiska vänsterpartiet. Socialdemokraterna med Persson i spetsen har på ett ytterst tydligt sätt under de senaste 10 åren visat att de inte kan styra Sverige. Moderaterna... visst, är man villig att ge avkall på allt vad politiskövertygelse heter och istället låter sig charmas av Reinfeldt och hans populism. Centerpartiet, glesbygd - nej tack! Kvar finns Leijonborg och Hägglund, nja. Saknar verkligen Alf Svensson, då hade jag inte behövt ligga sömnlös över vilka jag skall rösta på 2006...
Jag kommer nog att rösta på Socialdemokraterna som jag brukar göra.
Moderaterna. Vill inte se regeringspartiet sjunga "upp till kamp" varje 1 maj när de suttit i styrande några decennier. Dags att lufta ut kammarna.
Har varit med om borgeliga regeringar förr. Inte direkt imponerande när räntan var 500 procent. Visst, nu ska skatterna sänkas. Bra.......men vilka ska betala ? Det blir inte lätt för arbetslösa, sjukskrivna eller förtidspensionärerna när ersättningen blir 65 procent.
Göran Person och hans ministrar är inte mycket att glädjas åt ! Men när jag tänker på alternarivet mår jag illa.......
Ganska skönt för, vad jag antar är en 40-talist att ta upp räntan under 4 år av borgerligt styre under en europeisk nergång, men men. Nu finns det ju faktiskt länder i världen som har avsevärt lägre skattetryck men klarar sig lika bra om inte bättre, det är nog bara effektiviteten i pengarna som skall justeras. Nej, fy fan för att köra på i samma gamla spår, men nu utlovar de ju billigare tandvård året innan valet, dags att köpa gamlingarnas röster igen.
Jag skulle förmodligen rösta på vänsterpartiet om det var val idag. Men när det väl är dags kan det dock mycket väl bli Feministiskt initiativ som får min röst.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem