Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Om det var val idag - vilket parti?

Om det var val idag - vilket parti?

Hej!

Undrar lite hur ni skulle rösta om det var val idag? Själv är jag väldigt osäker. Förra valet så röstade jag på Miljöpartiet. Men om det vore val idag så vet jag faktiskt inte. Har ni någon klar uppfattning vad ni skulle rösta på?

/Eric
Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Los Lovos:

Du har rätt i en sak-den yngre generationen betecknar allt som innebär kropsarbete som "skitjobb"..men var har de fått den inställningen ifrån? Skitjobb är ju en definitionsfråga och kanske beror det på att många av ungdomarna tror att det är lönen som avgör hur man trivs med ett jobb.

För övrigt börjar tråden spåra ur lite tycker jag...vi har ju kommit från ämnet-eller kasnke bara utvecklat det under vägen?
Hur kan du rösta på miljöpartiet dom o V har väl gjort mest illa av alla partier dessa 4 åren!!!!!
Tänk om o det fort.
Nu är det dags att slå sönder sossarnas maktstruktur
som dom genom långvarit styre har skapat.
Allt sitter ihop med SAP: styret av KF, olika fackliga organ, Folksam, UD med ambassadörer, styret av de flesta kommuner,
ungsossarna lär sig tidigt, att ta för sig av våra skattemedel(Bedrägeri).
I allt har S skapat egna fördelar och utnämningar sker hela tiden till goda sossar.
Därför rösta borgligt, själv röstar jag på moderaterna.
Annons
Om man vill ha ett alternativ till sossarna borde vänstern vara det närmaste i den politiska skalan. Skulle gärna se att sammarbete mellan dem och miljöpartiet, tror jag skulle göra Sverige gott.
Om FI vore ett parti skulle de få min röst idag.
Socialdemokraterna - självklart med tanke på hur dåliga förslag de andra pariterna har - Hade röstat på MP sist men ångrar det så jävla mycket nu
Männen i världen har inte lyckats med annat än grova missförhållanden, orättvisor, krig och elände.
Hade tänkt att avstå från att rösta för första gången i mitt fria liv då det bara kändes dumt att ännu en gång låta sig luras. Det finns nog inte längre något parti som jag kan identifiera mig med.
Politiken behöver omskakningar.
Men det kanske ändå inte så dumt att rösta på Feministiskt initiativ. Kvinnor är mjukare av naturen och mer omtänksamma än män (bara de vågar avstå från att springa männens ärenden).
Då kanske blir det omskakning i politiken och vi får tillbaka våra politiker på vår sida igen.
Jag har inte läst alla inlägg , men i dom jag har läst står det att ni ska rösta på moderaterna.
Då blir jag ricktigt rädd.
Dom kommer att sänka sjukpenningen och då kommer vi ej kunna bo kvar här.
Mina barn kommer antagligen bli sickat till någon fosterfamilj.
jag har haft 2 hjärtinfarkter och har sedan 6 år tillbaka wipplersskada.
Jag kan inte börja jobba.
Och redan nu är det knappt med pengar.

Jag vet tvärsäkert vad jag inte inte inte kommer att rösta på och det är Centern som gillar lönedumpning alltså inga övergångsregler och vi har sett effekten nu, sen får Maud O tycka vad hon vill.
Miljöpartiet kostar samhället för mycket för allt som skall nystartas motarbetas och det som funkar läggs ner. Jag tänker på väl fungerande kärnkraftverk. Förstår inte hur man kan hänga kvar vid ett beslut -folkomröstningen- som var skrivet på runsten.
Moderater tänker enbart på pengar, allt annat är bara läpparnas bekännelse för att värva röster. Tycker man som Reinfeldt, att byggjobbare tjänar för mycket och ersättningsnivåerna för dom sämst ställda skall sänkas då måste man tänka till. Speciellt ifall den penningpåse man själv äger är liten.
VP är heller inte tänkbart för där hålls gamla värderingar vid liv och jag vill som ni vet ha yttrandefrihet.
Folkpartiet, ja möjligen för dom vet varken ut eller in och har många åsikter om alltting utan att säga någonting.
Det där sista kommer jag att få äta upp av Angel när hon kommer tillbaka. Det ser jag fram emot!
Kristdemokraterna kan ingen vettig människa rösta på. Nu vill dom införa en lag som gör att hederliga medborgare riskerar att bli kriminella vid exempelvis en kvällspromenad.
Sossarna ligger faktiskt bra till för få min röst. För säga vad man vill om Göran Persson, men han är en skicklig debattör och talare. Han mosar allt politiskt motstånd sönder och samman i debatterna. Dessutom får han saker uträttade. '
Synd att han skall omge sig av så många stolpskott som inte har något att tillföra den socialdemokratiska politiken annat än trassel. Fast om man tänker efter så kanske den gode Persson har valt dom efter inkompetens för på så sätt blir han själv betydelsefullare. Ja helt kalrt det blir en röst på Sossarna nästa år!

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem