Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Om det var val idag - vilket parti?

Om det var val idag - vilket parti?

Hej!

Undrar lite hur ni skulle rösta om det var val idag? Själv är jag väldigt osäker. Förra valet så röstade jag på Miljöpartiet. Men om det vore val idag så vet jag faktiskt inte. Har ni någon klar uppfattning vad ni skulle rösta på?

/Eric
Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Elias, kristider - ska man sänka skatterna så blir det kristider. Man måste ju via skatteuttag se till att det finns pengar till budgeten. En variant är ju att plocka bort en massa verksamheter - säga upp folk men då hamnar kostnaden på andra konton exvis sjukskrivningar, akassa.
Om de borgerliga får regera så blir det en massa kostsamma "populära beslut" - helhetsperpektivet försvinner - ruin för statsfinanserna.
Göcke - 2-partisystem inte så tokigt. Inte bestämt dig - hattar du hit och dit beroende på ngn enstaka fråga? Ideologin? Eller ärdet bara den egna penningpungen som kortsiktigt gäller?
Sedan kan man undra hur Patric kan påstå att M är ett arbetarparti?
Kul att se att många ändå har åsikter! Sean beror det nog mycket på var man bor i landet vilka frågor man retar sig på.
Skåne Federalisterna utan tvekan. Ner med makten till regional nivå, få ett slut på toppstyret.

Mer pengar till utbildning, vård och omsorg.
Det blir nog blankröst, Sossarna glider fram i maktposition, Moderaterna försöker vinna sympatier på sänkta skatter.
Folkpartiet lägger krut på om en glass ska få kallas Nogger svart eller inte, Vänstern och Miljöpartiet klamrar sig fast vid sossarna för att överleva, KD och Centern vill leka med Reinfeldt men blir nog överkörda. "Feministpartiet" ??? gläfser så länge jämlikheten går åt deras håll.
Annons
Det blir blått, som alltid. Bort med Persson
Jag skulle definitivt rösta på Moderaterna.
Görana Persson har gjort bort sig totalt tycker jag och med dom medarbetarna han har som fuskar med lägenheter, pengar och en massa nöjen som vi får betala. Arbetslösheten bara ökar och Göran påstår att den minskar, då undrar man var får han sina uppgifter ifrån? Hela regeringen av socialdemokrater kan få stå tillbaka nu så får Moderaterna visa hur ett land ska styras till allas bästa.
Svårt.

Man måste vara indoktrinerad från barnsben och helt utan egen vilja för att lägga sin röst på S.

Man måste vara ung och naiv eller gammal och bitter för att lägga sin röst på VP(k).

Man måste vara gulligt naiv om man röstar på MP.

Man måste vara Svensson personifierad om man röstar på FP.

Man måste ha gott minne om man röstar på C.

Man måste stå ut med Fredrik Reinfeldt om man rösta på M.

Man måste vara sektmedlem för att rösta på KD.



Inget funkar ju, det blir blankröst.
Birger,
Precis vad jag också menade!
Det finns till och med undersökningar som säger att det är dyrare att ha folk arbetslösa än att anställa dom.
Det finns bara ett pati att rösta på!
MODERATERNA!!!!
Hej igen!

Men Moderaterna är ju för fri marknadsekonomi och Sossarna är tvingade att följa den oavsett..

Men vad blir följderna av en fri marknadsekonomi då...?

Hela meningen med marknadsekonomi är ju egentligen att tillgång och efterfrågan skall styra priset så att löner, skatter, priser faller..och konkurrensen stärks och folket skall få det bättre men jag har inte sett nåt sånt av Borgarnas styre än så länge genom historien och det har ju inte gagnat medelsvensson på något sätt..

O andra sidan har ja heller inte sett att sossarnas dröm om ett "broderskap-frihet-jämlighet" kan genomföras i dagens globala ekonomi!

Läs Klas Eklunds Bok "Vår Ekonomi" om monetarismen(borgarna) vs. Keynsianismen (sossarna)så vet ni skillnaden INNAN ni röstar!!!

Hahahaha!
Konstigt, det är mest de besuttna eller de som skaffat sig en rikedom under nuvarande regering som är mest missnöjda. De borde ju egentligen vara mycket nöjda med regeringen eftersom de mer eller mindre ärligt kunnat skaffa er en förmögenhet.
Men som sagt var, Girigheten har ingen gräns........mer vill ha mer.
Carl H (förmodligen moderat) skrev i ett tidigare inlägg att det måste effektiviseras i samhället. Det är ju det som redan pågår d.v.s. att allt färre människor, gör allt mer arbete.
Resultatet märks redan.....fler arbetslösa opch utslagna och fler sjukskrivna p.g.a. utbrändhet. Kostar en hel del för staten för att kapitalet ska göra sina kortsiktiga vinster.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem