Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbstartfältet

Snabbstartfältet

Jag har en fråga, jag har innan när jag har ställt muspekaren över t ex firefox och haft det öppet sett en miniatyrbild på den sida som var öppen i firefox men nu har jag bara en ruta med text vilken sida jag har öppen, hur ändrar jag så att jag får miniatyrbilden igen?
Antal svar på detta inlägg: 125
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

OBS! Spotify i windows7 har en funktion till och den är webbläsar beroende
och heter SpotifyWebHelper, den körs även om spotify inte körs.

många klagar på den nya spotify för att den har två processer som körs
och poppar upp vid omstart.

nu undrar jag om inte virusskydden kan se detta som virus/trojaner.
jag skulle i alla fall inte vilja ha ett program som autostartar när jag startar om datorn och inte går att stänga av via tex msconfig.

och här spelar just spotify.Ink tydligen roll, det är nämligen genvägsikonen på skrivbordet...

processen SpotifyWebHelper ser du gå om du kollar i Aktivitetshanteraren.

har du den också zenit
ändra i spotify inställningarna
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04314.JPG

ta bort de som är markerade och markera Dont open automatik

när jag gjorde detta och startade om datorn så varnade brandväggen för spotify och jag fick välja om jag ville köra det eller ej mot internet.

nu starta ingen av spotifyprocesserna vid omstart av datorn.
Nu börjar detta bli för mycket bara, installerade Microsoft Office 2010 och nu kan jag inte lägga den heller nere i aktivitetsfältet, vad händer egentligen?
Annons
challe , har du automatisk login på datorn
eller måste du skriva lösenordet innan du kommer in
Automatisk login.
vad jag kan se så kan det vara orsaken till en del problem med Aktivitetsfältet
annars så kan du se vilka ikoner du har i Aktivitetsfältet i denna katalogen

C:/Users/USERNAME/AppData/Roaming/Microsoft/Internet Explorer/Quick Launch/User Pinned/TaskBar
Vad menar du, måste jag ha ett lösenord och logga in på datorn med? Jag startade min laptop nu och la dit gadgets på skrivbordet och startade om datorn och då försvann direkt Spotify från aktivitetsfältet. Kan det vara de som gör att det blir tokigt i registret?
Det som är så lustigt med hela denna soppan är att jag har installerat om datorn säkert 40-50 ggr genom åren och det har alltid fungerat och jag har gjort exakt på samma sätt varje gång. Jag funderar nu på att installera om datorn igen och ska jag göra på något speciellt sätt så att registret blir riktigt tömt på allt skit denna gången?
Challe , instalerar du om datorn , har du nytt register.

det fyller du på när du sen instalera mer program.

det jag har sett angående att pinna program på aktivitetsfältet så

har en del haft problemet , när de haft auto inloggning och vid andra tillfällen haft
nvidia grafikdrivrutiner

det finns alltså en del som har haft strul. liknande ditt.
Ta datorn och gå till affären du köpte den i så får dom hjälpa dig med denna följetong.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem