Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbstartfältet

Snabbstartfältet

Jag har en fråga, jag har innan när jag har ställt muspekaren över t ex firefox och haft det öppet sett en miniatyrbild på den sida som var öppen i firefox men nu har jag bara en ruta med text vilken sida jag har öppen, hur ändrar jag så att jag får miniatyrbilden igen?
Antal svar på detta inlägg: 125
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Men om man bara startar Spotify, stänger det igen och startar om datorn så försvinner ikonen, vad har man då gjort för fel?
Ja det är det som är frågan.
och det jag gärna skulle vilja ha svaret på.

men jag sitter ju på åskådarplatts och kan bara
som alla andra ge ideer och vinkar.

men de datorer jag har instalerat kör alla officepaketet
och har olika kända virusskydd
& microsofts brandvägg

Adobe switer
och inget mer

samt alla servicepak
och använder geforce GT grafik
Okej, jag har också office paketet, Microsoft Security Essentails och Microsofts brandvägg, jag har NVIDIA Geforce 210 grafikkort i min dator.
Annons
ja då är frågan , vad finns det mer som ni har förutóm spotify.
för det har jag med på mina datorer. och där fungera det ju. ??
ÄNTLIGEN!!! Jag har löst problemet med Spotify ikonen i aktivitetsfältet, det var mycket riktigt en inställning i TweakNow PowerPack 2012 och nu kan jag lägga till vilka ikoner jag vill i aktivitetsfältet.
Då får man säga grattis!! Efter 11 sidor lång följetong!!

Håller man på med ominstallation i tid och otid,så stöter man på problem förr eller senare!!
Challe , tack för feedbacken, den är guld värt för många.

vilken inställning var det.??
Jag startade TweakNow Power Pack 2012 gick in på fliken Misellaneous, ändrade "Arrow Symbol in Shurtcut icon till "Hide"

Längre ner på samma flik, Aero Peek ändrade till "Use default Value" därefter loggade jag ur datorn och loggade in igen och nu kunde jag klistra in ikonen Spotify i aktivitetsfältet och även andra ikoner också.
testa med att starta om datorn också
Startade om datorn och det enda som hände var att Spotify ikonen flyttades längst till höger bland de snabbstartsikonerna som jag har, startade spotify och kunde då flytta tillbaka den där jag vill den ska ligga. När jag låser upp aktivitetsfältet så kommer inte prickarna upp på varje sida men det fungerar ändå att både låsa upp och låsa aktivitetsfältet utan problem. Det är säkert någon mer inställning i TweakNow PowerPack som jag skall lösa den också.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem