Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbstartfältet

Snabbstartfältet

Jag har en fråga, jag har innan när jag har ställt muspekaren över t ex firefox och haft det öppet sett en miniatyrbild på den sida som var öppen i firefox men nu har jag bara en ruta med text vilken sida jag har öppen, hur ändrar jag så att jag får miniatyrbilden igen?
Antal svar på detta inlägg: 125
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

skriv AERO på START meny sökfältet
och klickat på "Hitta och åtgärda problem med Transperancy och andra visuella effekter"

är du admin på din dator.
Jag har nu fått allt till fungera med lite jävlar anamma, jag kan låsa och låsa upp aktivitetsfältet men när man har låst upp det så brukar man ju se att det är upplåst med att det är två streck på var sida om snabbstartfältet (hoppas ni förstår vad jag menar) men dessa syns inte i mitt aktivitetsfält.
lås upp ditt aktivitetsfällt och dra det till höger eller vänster sidan av fönstret
logga ur och logga in igen

flytta sen aktivitetsfältet till botten igen , logga ur och logga in

testa sen om det fungerar
Annons
Mycket märkligt men det fungerade inte alls. Datorn är helt nyinstallerad och allt annat fungerar till 100% utan detta!!!
Nu kom nästa problem, jag hade Spotify i snabbstartfältet men det har nu försvunnit och nu går det inte att lägga tillbaka igen.
är den nyinstalerad så är det inte som det ska.
inte så att du ska sätta en bock i spotify om att den ska synas där?
Gjorde nu en systemåterställning till i går när jag hade gjort en del installationer och nu fungerar den till 100% och alla fel är som bortblåsta. nu har jag ett annat problem som jag hade innan också innan jag installerade om datorn, cachen i FF blir stor bara jag öppna FF och så får man rensa den för att sidorna skall se normal ut på webben, vad beror detta på?
en systemåterställning är ju inte det samma som att du radera casharna i FF osv.

det du har instalerat har säker med det du råkat ut för , men eftersom du inte sade vad så lade jag allt åt sidan.

allt du hitintills skrivt liknar en trojan eller en del andra program
som håller reda på lösenord osv.

och OSet är inte nyinstalerat när man har instalerat andra program som hackar i registret.

det skulle vara kul om du nämner vad det är du instalerat/avinstalerat
det kan ju hjälpa andra att slippa göra samma mistag
Jag har installerat många program i min dator men alla de programmen har jag haft innan i den och då har det fungerat. Det finns inget program installerat som håller reda på lösenord i min dator så jag vet inte vad du menar?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem