Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbstartfältet

Snabbstartfältet

Jag har en fråga, jag har innan när jag har ställt muspekaren över t ex firefox och haft det öppet sett en miniatyrbild på den sida som var öppen i firefox men nu har jag bara en ruta med text vilken sida jag har öppen, hur ändrar jag så att jag får miniatyrbilden igen?
Antal svar på detta inlägg: 125
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Nu håller jag på att installera om datorn igen och har en fråga angående några program som kanske kan påverka att det strular, kan det vara något av dessa program som strular till det, Advanced Disk Cleaner, Advanced System Care 5, RegClean Pro eller CCleaner Business? Vill veta innan jag installerar in programmen.
Har nu installerat om min dator och igår kväll och i morse så låg spotify ikonen i aktivitetsfältet men sen startade jag spotify, stängde det och startade om datorn och då försvann ikonen igen.
Hade ett liknande problem med Spotify när jag bytte dator. Jag fick en fråga om jag accepterade att spotify laddades ner, om jag minns rätt hade det med virusprogrammet att göra.
Annons
Jag har nu installerat om heka datorn och Spotify ikonen låg nere till vänster i aktivitetsfältet tills i morse när jag startade upp Spotify och spelade lite för att sen stänga det ingen och nästa gång jag startade om datorn så försvann den igen där i från. Det går inte att lägga till någon annan genväg till andra program heller i aktivitetsfältet, det måste jag var någon inställning som ändra sig i datorn.
Nu har jag testat runt lite med min laptop och även med en kompis dator, när man har startat Spotify (senaste versionen) och stänger ned den och startar om datorn så försvinner ikonen från aktivitetsfältet från samtliga datorer plus även min egna stationära. Det måste vara någonting med själva programvaran i Spotify som gör att den tar bort ikonen, kan inte hitta någon annan lösning på detta problem och det måste ju finnas fler än jag som råkat ut för detta problem här på IS, har även läst detta på andra forum och har även frågat lite angående detta och det som jag har kommit fram till stämmer säger andra i andra forum också.

Tror inte vi kommer längre i detta problem utan nu ligger det en genväg på skrivbordet till Spotify i alla fall och fungerar också tills någon annan lösning kommer på detta?
har du stängt av SpotifyWebHelper i spotify??
Ja, det är avstängt i msconfig och i Spotify finns ingen sådan ruta att stänga av. Numera så går det inte att lägga till några andra ikoner heller i aktivitetsfältet efter strulet med Spotify så det måste gå in och ändra i registret när det strular.
jo visst stänger du av den i spotify
jag visade på det i denna tråden tidigare.

och har du nvidia grafik
så testa att använda microsofts standard drivrutin

jag har testat 20 datorer i veckan , ingen beter sig som du beskriver det, så vad är skillnaden på din och din kompis dator.

är det programrelaterat ???
Men Göcke, hur förklarar du då att både min stationära, min laptop och min kompis dator som är en månad gammal beter sig på detta viset då med den senaste Spotify versionen?
hur förklarar man att 20 nya datorer inte får det problemet du beskriver.
när man instalerar nya spotify.

jo att du/ni gör något som skiljer edra datorer åt,
och edra datorer får problemet så fort ni startar om datorn.

det gemensamma är att något ställer om det i registret efter en omstart på era datorer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem