Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Min webbläsare har börjat må dåligt, särskilt på Facebook. Här går det bra att skriva, men när jag ska göra det på FB, så kan det räcka med att jag trycker ned en bokstav, då börjar en liten ring att snurra, precis som om datorn prioriterar något annat. Det går inte att göra någonting då, utan datorn är helt upptagen. Så där kan det hålla på... Nästa bokstav likadant. Ibland kan det funka, men oftast inte. Jag tänkte avinstallera Edge och installera det igen, för att se om det hjälper.
http://0px.se/avinstallera-webblasaren-edge-sa-har-gor-du/
Kan det bli mer trassel om jag gör det, eller vet någon någon annan lösning?
Antal svar på detta inlägg: 80
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Kolla först om du har problemet i något annat.
I ie eller någon annan webläsare
Ja, jag körde precis IE, och det var likadant där....
Misstänkte det
Ditt problem ligger någon annanstans
Annons
Ja.... det verkar som någon program körs i bakgrunden. jag har kollat , med Aktivitetshanteraren, men det syns inte där....
Ingen som har något tips?
När du öppnar aktivitetshanteraren, är det disken, processorn eller ramminnet som jobbar?

Provat att tömma all webbhistorik i Edge?

Du måste också kolla i aktivitetshanteraren om det finns några windowsprogram eller tjänster som jobbar.

Enklast är att prova att starta om din dator och se om problemet kvarstår.
Har du många autostartande program som ligger och suger kraft i bakgrunden?
Jag har tömt webhistorik.
Jag har kollat autostart Windowsprogram eller annat i aktivitetshanteraren. Det kommer bara ibland med täta mellanrum, även när jag inte försöker skriva något, så jag har haft aktivitetshanteraren på och försökt kolla om något ändrar sig när det händer, men inget som syns... Det märks mest i Facebook, när jag skriver, men inte här, nu när jag skriver här. Jag har startat om Facebook, och datorn stänger jag ned när den inte används. Jag har kört Facebook i "In private surfing" (Shift+Ctrl+P) (Lite långsökt men ville prova) och jag har slut på idéer nu
Hur många appar ligger i bakgrunden
Alternativt virusprogram
Och appuppgraderingar
Samt system uppgraderingar
Använder enbart Norton Security.... Kan jag se det andra du föreslår i aktivitetshanteraren?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem