Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Min webbläsare har börjat må dåligt, särskilt på Facebook. Här går det bra att skriva, men när jag ska göra det på FB, så kan det räcka med att jag trycker ned en bokstav, då börjar en liten ring att snurra, precis som om datorn prioriterar något annat. Det går inte att göra någonting då, utan datorn är helt upptagen. Så där kan det hålla på... Nästa bokstav likadant. Ibland kan det funka, men oftast inte. Jag tänkte avinstallera Edge och installera det igen, för att se om det hjälper.
http://0px.se/avinstallera-webblasaren-edge-sa-har-gor-du/
Kan det bli mer trassel om jag gör det, eller vet någon någon annan lösning?
Antal svar på detta inlägg: 80
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Jag har laddat ned Windows10Upgrade28084.exe nu...
Var kan man aktivera/deaktivera tröga tangenter?
skriv TRÖGA i förstoringsglaset
Rutan för tröga tangenter i Kontrollpanelen/Hjälpmedelsceneter var INTE ibockad.
Det är enbart när jag skriver i Facebook som tangenterna "inte tar" utan kommer en bra stund efteråt. Minnet verkar upptaget med något och "har inte tid" med tangentnedtryckningar. Har för mig att något som heter IRQ, ska prioritera tangentbordsnedtryckningar föra allt annat?
När jag skriver här fungerar det helt ok att skriva...
Uppdateringen är nästan nedladdad nu, 82%, men jag brukar få uppdateringar då och då, så jag borde ju haft en uppdaterad version....
Annons
under hjälpmedel , tangentbordet, tröga tangenter
Nu är Windovs uppdaterad och jag har provat att skriva ett långt stycke på Facebook för att se om det funkar. Det gjorde det. I alla fall nu, men när jag skulle radera det jag skrivit med backspace så tog den bara någon bokstav i taget och den lila blå ringen stod och snurrade. Det gick att markera allt och radera direkt med Delete. Funkar det så här bra, så är jag fullt nöjd.
Ska prova igen på Facebook......... Det gjorde det
Tackar så mycket för hjälpen

möe kan ju gå snett
och gör de det så gör det

hoppas att du nu gillar dina nya notisar och ink arbetsyta
Jag har inte hunnit kollat allt än... Facebook är likadant nu igen... Det gick bra ett tag, men är likadant när jag ska skriva något. Det plingar till och en liten blå ring snurrar, men inga bokstäver tar. Det verkar som om det fortfarande finns något som jobbar i bakgrunden. jag har kört sfc igen, men inga fel.... Hopplöst det här...
Rätt var det är, efter flera försök att få någon bokstav på pränt i Facebook, så funkar det helt plötsligt. Nu kunde jag skriva flera rader helt obehindrat, precis som jag kunnat här hela tiden. Det verkar som om bakgrundsprogrammet var klart och det finns minne att skriva. Nu provade jag igen, och då var det likadant. Det säger pling, den lilla blå ringen snurrar och man kan inget göra.
intressant att du har något som snurra på din maskin som följde med en hel uppdatering. som anyversity
Den fanns ju även före uppdateringen.....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem