Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Min webbläsare har börjat må dåligt, särskilt på Facebook. Här går det bra att skriva, men när jag ska göra det på FB, så kan det räcka med att jag trycker ned en bokstav, då börjar en liten ring att snurra, precis som om datorn prioriterar något annat. Det går inte att göra någonting då, utan datorn är helt upptagen. Så där kan det hålla på... Nästa bokstav likadant. Ibland kan det funka, men oftast inte. Jag tänkte avinstallera Edge och installera det igen, för att se om det hjälper.
http://0px.se/avinstallera-webblasaren-edge-sa-har-gor-du/
Kan det bli mer trassel om jag gör det, eller vet någon någon annan lösning?
Antal svar på detta inlägg: 80
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Jag har gjort det också, men märker ingen skillnad.....
Då är det bara att söka vidare.
Har du något som synkar/uppdaterar i molnet eller liknande
Använder ingen molntjänst. IE 11 fungerar något bättre, den segar också
Annons
helt klart så är det något som körs i bakgrunden och har egentligen inte med webläsarna

har du för lite minne i datorn så den dumpar
eller en krympande hdd

något borde synas i aktivitetshanteraren när det händer
386 GB ledigt av 446GB
76% minne 45% CPU Jag har bevakat CPU:n en stund. Den gick som mest upp till 61%
Problemet är bara på Facebook. Inte när jag skriver i Word eller på någon annan sida på webben.... Med Explorer 11 fungerar det att skriva, men den hänger sig ibland istället..
det låter rätt märkligt
jag testade att köra ie och edge på en 15år gammal dell dator med 32bit w10. med Norton installerad
och med Fb
och den beter sig inte så där så något mysko är det
kan du ha något tillägg som påverkar
Inte vad jag kan komma på.... kan du ge något exempel på tillägg?
Ja, det HAR ju fungerat tidigare och jag har inte installerat något, men en dag plötsligt, så var det så här. Det enda jag kan tänka mig är att jag fått det från någon olämplig sida som jag varit inne på av nyfikenhet...
Adblocker . Eller realplayer. Osv
Adguard har jag. Jag ska testa med att stänga av den..
Tyckte att det hjälpte något först, men idag är det ungefär likadant...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem