Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Min webbläsare har börjat må dåligt, särskilt på Facebook. Här går det bra att skriva, men när jag ska göra det på FB, så kan det räcka med att jag trycker ned en bokstav, då börjar en liten ring att snurra, precis som om datorn prioriterar något annat. Det går inte att göra någonting då, utan datorn är helt upptagen. Så där kan det hålla på... Nästa bokstav likadant. Ibland kan det funka, men oftast inte. Jag tänkte avinstallera Edge och installera det igen, för att se om det hjälper.
http://0px.se/avinstallera-webblasaren-edge-sa-har-gor-du/
Kan det bli mer trassel om jag gör det, eller vet någon någon annan lösning?
Antal svar på detta inlägg: 80
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

jo det är därför det är intressant att finna ut vad det är den gör ,
backup/synk av moln , virus sök osv
i Facebook finns det under inställningar!!!
inställningar
säkerhet
där du är inloggad

där du är inloggad kan vara på flera platser samtidigt
går att rensa till att vara den du sitter på
kopplingar till messenger ?? mfl..

sen bör man kanske testa att logga ut och logga in igen på FB
ett känt tipps är att använda en annan webbläsare, men det löser egentligen inte orsaken, man går bara runt problemet. och påstår att felet ligger i den förra webbläsaren.
Jag har loggat ut och loggat in flera gånger.
Jag har även kollat under inställningar

"Aktuell session
Plats
Söderköping, Sweden (ungefärlig) 
Typ av enhet
Edge på Windows 10"

Det fanns flera förut, men rensat dem..

Kopplingar till Messenger hittade jag inte..

Det är fortfarande likadant. Det verkar som om det är något som startar först av allt. Musen fungerar inte vid inloggning på datorn under fem sekunder, men pekplattan gör det
Annons
Hade ett liknande musproblem för ett tag sedan. Jag löste det genom att stänga av datorn och dra ur nätsladden och lät denna var urdragen ett par timmar.

Verkade som datorn återställde någonting, fråga mig inte vad eller vad detta gjorde för det är min egen gissning.
Det går över efter fem sekunder, men de andra felen är värre. De går ju inte över, men tack för tipset ändå... Jag har Lap-Top, så jag tar ur batteriet med
Det är märkligt. Det är bara i Facebook som jag inte kan skriva. Här går det jättebra. Ska jag svara på ett inlägg i Facebook så händer det inget när jag trycker ned en tangent, annat än att jag hör ett pling och en liten blå cirkel börjar snurra. Skriver jag mitt inlägg i anteckningar, så kan jag klistra in det i Facebook, men det är svårt att få iväg det, när jag trycker på ENTER
Iggesörping

logga ur Facebook och rensa webbhistoriken mm i din webläsare
stäng webbläsaren och starta om den
gå till Facebook och logga in igen

funkar det inte då , får du använda dig av Facebook appen och se om den beter sig så där också
Ingen skillnad efter rensningen av webhistoriken, men med Facebookappen fungerar det perfekt, så då är det inte själva Facebook det är fel på, utan någonting i Edge, och även i Explorer
Explorer kan du ju göra en reset på
i verktyg

men jag tror inte ett dyft på att det är webbläsarna som är boven.
det är snarare någon typ av säkerhets skanning som blockerar läsarna
jag har testat i 20 datorer med Facebook nu och win10 ie11
ingen beter sig som du beskriver.
så är allt ok så ska du inte ha dessa problem.

det ligger i din profil på FB
har du många/några spel igång i FB
abonnerar du på sidor
eller är det Norton toolbar eller andra tillägg i webbläsaren
återställa inställningarna IE11 och inaktivera tillägg:
1. Stäng alla IE 11fönster som är öppna.
2. Öppna ett nytt IE 11 fönster.
3. Klicka på Verktyg och sedan på Internet-alternativ.
4. Klicka på fliken Avancerat och klicka sedan på Återställ.
5. Återställ inställningar för Internet Explorer i dialogrutan klickar du på Återställ.
6. När Internet Explorer har återställt inställningarna klickar du på Stäng, och klicka på OK.
7. Stäng IE11. (Ändringarna börjar gälla nästa gång du öppnar IE11.)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem