Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Min webbläsare har börjat må dåligt, särskilt på Facebook. Här går det bra att skriva, men när jag ska göra det på FB, så kan det räcka med att jag trycker ned en bokstav, då börjar en liten ring att snurra, precis som om datorn prioriterar något annat. Det går inte att göra någonting då, utan datorn är helt upptagen. Så där kan det hålla på... Nästa bokstav likadant. Ibland kan det funka, men oftast inte. Jag tänkte avinstallera Edge och installera det igen, för att se om det hjälper.
http://0px.se/avinstallera-webblasaren-edge-sa-har-gor-du/
Kan det bli mer trassel om jag gör det, eller vet någon någon annan lösning?
Antal svar på detta inlägg: 80
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8

Det går inte att göra samma sak i Edge? Återställa inställningarna och inaktivera tillägg?
Jag har inga spel på FB
Abonnererar inte på några sidor
Inget verktygsfält alls, jo det finns något som tillkommit: En stjärna och Suggested Sites och en stjärna till, Web Slice gallery. Hur får man bort detta? Det tar bara onödig plats på sidan. De är som en rad under adressfältet
i IE11 högerklicka och ta bort
nej Edge har inte de möjligheterna ännu, så håll dig koncentrerad i ie11

hur reagerade ie11 med att återställa den
Jag ska testa och köra i IE igen och återställa den senare. jag ska bort nu
Jag testade att skriva i VK (vk.com) som påminner mycket om Facebook i utseende, och där var det inga problem.
Ska undersöka tipset på IE och återkommer om det
Annons
Nu har jag återställt Explorer 11, men tyvärr så är det likadant. Det måste ju ha något med Facebook att göra, eftersom det fungerar på andra ställen utom där....
I så fall kan du gå till en annan dator och det beter sig lika där.
Det kan vara ca 9 Edgeprocesser igång i Aktiviteshanteraren. Lyckas jag markera rätt, och avsluta aktivitet, så blinkar hela skärmen till och blir vit. Sedan kommer sidan tillbaka och blockeringen av tangenter har släppt. Det gäller att snabbt markera och avsluta aktivitet, för den aktivitet som har högst procent hoppar och byter till en annan Edgeprocess. Hinner jag inte avsluta aktivitet på den, och den hinner hoppa till en annan Edgeaktivitet, händer ingen när jag avslutar den
det är klart ett intressant problem du har Iggesörping

ett sätt att prova en inringning av felet är det du aldrig gjorde i början

att skapa ett nytt lokalt konto med eller utan admin rättigheter
logga in där och starta IE11 logga in på FB och testa om det beter sig lika där

men vad du än gör blanda inte de två webbläsarna om vi ska ha en chans att ringa in problemet. utan håll dig till en

fördelen med att skapa ett lokalt konto är
att den profilen har fräscha underkataloger i sin profil, bla..
underkataloger som kan vara korrupta i den andra
och att det är enkelt att bestämma sig för hur man gör när man går vidare.
Jag har provat med en annan dator och loggat in på Facebook där, och då fungerar det galant. I Aktivitetshanteraren finns det bara en Edgeprocess. På min dator kan jag ha mer än 9 ibland. På min kan jag ha flera Microsoft Edge Content Process, på den andra datorn fanns bara en. På min går CPU upp mot 100% ibland (ofta) och då händer det inget när jag ska scrolla eller trycka ned en tangent. På den andra datorn såg jag bara 14% som högst. När jag skriver här så fungerar det utan anmärkning. Felet jag har uppträder enbart på Facebook och på denna datorn
jag ger mig, jag bad dig att testa med att skapa ett nytt konto lokalt på din dator
det du nu kommit fram till kunde jag förutsäga

det är och förblir det snabbaste sättet att testa din dator.
men nu har du testa fler varianter som bara målat in dig

en lokal profil är alltid enkelt att ta bort
en enkel lokal profil går snabbt att sedan konvertera till windows mail inloggning
en lokal profil skapar den nya profilen av den windows installation du redan har
men med den olikheten att de nya profilen har fräscha underkataloger med appar

funkar det inte där , skall du blåsa din dator ren , för då har du något som stör din dator, och det är inte spekulerbart och längre försvarbart att labba längre

ett nytt konto att testa , tar 5min
Tack. Jag ska göra det

Sida:
« 6 7 8


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem