Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu får dom väl ge sig

Nu får dom väl ge sig

Nu får väl kvinnokämparna ge sig! Idag den 20 juli läste jag i AB att lärarinnor haft sex med sina elever, trettonåring killlar. Vad säger då AB psykolog och s.k. expert på området, Eva Rusz jag citerar: Den sexuella dragningen mellan en lärare och en elev har lett till ”en osannolikt dålig lyckträff”.
De kvinnliga lärarna är känslomässigt svältfödda, nedtryckta av sina makar, och vill...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Putte:

Kanske för att det är mycket mycket vanligare med nedtryckta kvinnor än nedtryckta män.

F.ö. kan det knappast kallas pedofili att ha sex med en könsmogen person.
Jodå enligt lagen och det är väl ändå den som skall gälla?
Batting:

Ordet pedofil eller pedofili förekommer ingenstans i lagen.
Annons
Ne det är inte pedofili eller troligen inte iaf beror på hur tidigt han kom i puberteten. Men det är endå ett brott att ha sex med någon under 15 år så det spelar ingen roll hur villiga vi killar var som icke byxmyndiga att ha sex med en het 25-åring när man som minderåriga saknar talan i saken eftersom det är föräldrarna som gjort anmälan och de som förmyndare bestämmer.

I sverige är det ju iaf så att det är våldtäkt att ha sex med någon under 15 år även om båda är med på det. Frågan är väl då om det är våldtäkt om båda är under 15?

Sex med minderårig, eller pedofili... vad är detta för hårklyverier?
Rob:

Det där stämmer inte alltid. I lagtexten finns möjlighet att ursäkta sexakten om både helt tydligt var med på sexet och ålderskillnaden mellan de två är obetydlig eller av ringa betydelse.
Batting:

Som vanligt när du diskuterar är du aldrig särskilt noga med fakta. Pedofili är närmast en psykologisk term och har väldigt lite med lagtexten att göra.
kvinnor har en form av hysteri...en sjukdom belägen i vulvan.det sade de på discovery channel.
Los Lovos: När jag tänker skriva en doktorsavhandling i ämnet så lovar jag att höra av mig. Tills dess tänker jag ägna mig åt en enkel diskussion där sunt bondförnuft borde göra att man förstår vad den andra vill ha sagt.
Batting:

Jag anser att det är ganska viktigt att hålla isär begreppen. Det är ju fullt tillåtet på alla nivåer i lagstiftningen att _vara_ pedofil. Att ha könsumgänge med personer icke 15 år fyllda är straffbelagt, vare sig det rör sig om pedofili eller inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem