Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu får dom väl ge sig

Nu får dom väl ge sig

Nu får väl kvinnokämparna ge sig! Idag den 20 juli läste jag i AB att lärarinnor haft sex med sina elever, trettonåring killlar. Vad säger då AB psykolog och s.k. expert på området, Eva Rusz jag citerar: Den sexuella dragningen mellan en lärare och en elev har lett till ”en osannolikt dålig lyckträff”.
De kvinnliga lärarna är känslomässigt svältfödda, nedtryckta av sina makar, och vill...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Plutte Gunn

Har man mördat eller våldtagit någon så oavsett om man sitter 1000 år i fängelse så är man väl fortfarande en mördare och våldtäktsman, eller?
Yoko det tycker jag med, även om man vill att alla skall ha rätten till en ny chans i livet.
Dock kan jag föreställa mig den familj som fått sin dotter våldtagen och kanske sönderslagen av en eller flera personer som ville ha lite roligt. Den familjen, om dom inte är oerhört ödmjuka tycker säkert att man borde låsa in alla som deltagit i övergreppet och slänga bort nyckeln.
Det jag inte kan förstå är att upprepade våldtäkter kan upprepas. Ett enkelt kirurgiskt ingrepp skulle göra att dessa hormonstinna idioterna tappade den sexuella drivkraften. Kastrering är lösningen! Allt annat är bara dalt och ordvrängeri från skilda snackologer!
Fajjer:

Tack !

Rob:

Det är i USA (och säkert andra länder) som det faktum att dödande är överlagt gör det till murder istället för manslaughter. I Sverige så är det som grundprincip alltid mord när man uppsåtligen berövar en annan människa livet, oöverlagt eller ej. Dråp dömer man till om det med hänsyn till omständigheterna som föranlett gärningen finns utrymme för detta. Eller om brottet eljest är att betrakta som mindre grovt.

Putte:

Jag håller i princip med dig, men personligen anser jag det svårt att öht förlåta en person som inte är ångerfull. När det gäller psykologiskt klassade pedofiler så spelar det vad mig anbelangar ingen roll hur mycket de ångrar sig. Så vitt jag kan se går det inte att "bota" dessa individer och de kan därför rimligen inte få vistas ute i samhället.
Annons
Yoko Pucko: Det var ju lagen vi pratade om här! I dina och mina ögon så kommer ju mördare alltid mördat, men sådana självklarheter trodde jag inte att jag skulle bli tvungen att skriva här.
Batting:

Även i lagens ögon är en mördare alltid en mördare. I bestämelserna ges utrymme för att ta hänsyn till tidigare brottslighet vid straffmätning.
Batting, min tråd tar upp pedofili och inte lagvrängningens alla delar för det är något för jurister. Där ser du Batting vad alla självklarheter leder till när man själv missuppfattat ursprunget. Risken är stor att man blir kallad pucko som Yoko blev, bara för att man gett sin syn på saken oavsett vad lagen säger.
Nej, ursprunget i denna tråd är att alla skall bedömas lika ifall det sker övergrepp på barn och även vuxna för den delen. Det spelar ingen roll om man eller kvinna utför dessa gärningar. En sån här handling kan inte rättfärdigas på nåt sätt bara för att det är kvinnor som gjort sig skyldiga till övergreppen. Ingen med normalt fungerande hjärna rusar till undsättning med en massa kvasiargument för att mildra händelser av detta slag.
Det är bara att slå fast, dessa lärarinnor har gjort sig skyldiga till övergrepp på barn och är därmed klassade som pedofiler om dom sen blir dömda är en annan sak. Det har ju ingen betydelse att en av dem var en sexbomb av format. Det man vet om barn är att dom inte vill ha sex med vuxna och att gatans parlament dömer hårt och skoningslöst när det handlar om övergrepp på barn.
Los: Ja de kan förmodligen väga in att den åtalade har ett tvivelaktigt förflutet, men jag hoppas verkligen att de inte automatiskt fäller någon för, "Ja han är ju mördare".

Putte: att tråden hade spårat ur konstaterade jag för länge sedan, men det ledde ju bara till att att jag beskyldes för att sakna hjärna.

Jag håller fullständigt med i grundfrågan. Ansvaret ligger ju givetvis hos den vuxna personen. Det spelar ingen roll om det är en kvinnlig sexbomb som en 13-årig grabb skulle vara sugen på. En vuxen person måste ju inse att ansvaret ligger hos henne. Vi får väl hoppas att hon straffas, och aldrig mer får sätta sin fot i en lektionssal. Något fel måste det ju vara på människan. Jag kan möjligen förstå grabben, men...
Battning nu är vi helt överens. Jag kan också förstå grabben
-med risk för att låta sexistisk- att han knullade henne. Jag klandrar alls inte honom utan lärarinnan, som enligt expertis var förtryckt och maktlös p.g.a. sin man och därmed helt utan ansvar för sina handlingar. Tänk, vad kvinnor än gör för grova övertramp så är det mannens fel.
Jag tror det beror på att vi män inte ser strukturerna och mönstren. Om vi gjorde det då skulle vi förstå kvinnliga pedofiler bättre eftersom kvinnan har varit förtrycket i årtusenden. De är ju känslomässigt svält-födda. Stackarna!
Nej, jag anser att alla män skall mejla Claes Jämo Borgström eller Gudrun Schyman och be att få en katalog på alla könsmönster -gärna i färg- och samtidigt be om lite strukturtapet så att vi riktigt förstår varför kvinnor gör som dom gör.
He, he. Det vore ganska kul att höra en karl försvara sig på samma vis, "Jo men jag var ju så förtryckt hemma så jag var tvungen att få känna lite makt genom att ge mig på en liten tösabit". Det skulle väl förmodligen inte få honom att framstå i någon ljusare dager.
Jag menar att en sup, en smäll och lite AIDS det får väl en karl tåla, men precis som du säger Batting tänk om en man stod upp i skranket och försvarade sig med känslomässiga skäl.
-Jo, du förstår domaren jag har levt i ett matriarkat hela mitt liv och varit totalt maktlös och mått så fruktansvärt dåligt att det ledde till att jag våldtog lilla Stina fast hon bara var 3 år gammal.
Den brist på kärlek, ömhet och empati som jag genomlidit genom alla dessa år sätter naturligtvis sina spår och därför anser jag mig oskyldig. Kvinnorna i mitt liv skall skuldbeläggas och de kvinnor som inte hjälpte mig i min nöd har också ett ansvar för vad jag gjort. Därför yrkar jag på ett frikännande!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem