Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu får dom väl ge sig

Nu får dom väl ge sig

Nu får väl kvinnokämparna ge sig! Idag den 20 juli läste jag i AB att lärarinnor haft sex med sina elever, trettonåring killlar. Vad säger då AB psykolog och s.k. expert på området, Eva Rusz jag citerar: Den sexuella dragningen mellan en lärare och en elev har lett till ”en osannolikt dålig lyckträff”.
De kvinnliga lärarna är känslomässigt svältfödda, nedtryckta av sina makar, och vill...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Nu rör du till det. Det är också lagligt att vara mördare bara man inte utför handligen, men att ha sex med minderåriga är om vi nu skall vara noga övergrepp eller våldtäkt. Vilket straff man får avgörs i domstol. Tänk på att efter händelsen med den trettonåriga flickan där tre män var inbland och flickan hade gjort för lite motstånd så skärptes lagen. Männen friades nämligen trots att dom druckit sprit tillsammans.
Jag och frugan reagerade även på detta konstiga expertutlåtande!
"Det är som pedofili!"
Vore det en man så är det det, men när det är en kvinna så räknas det inte!!??
Då är det bara "som"..?

Finns det inte kvinnliga pedofiler?

Putte:

Om det är någon som rör till det så är det du, hela ditt senaste inlägg är ett exempel på det. Ja, det är lagligt att vara mördare, att mörda är straffbelagt, men efter man suttit av sitt straff så är man fortfarande en mördare.
När det gäller den 13 åriga flickan så är det inte osannolikt att resultatet vore oförändrat oberoende den nya lagstiftningen. Åklagarens talan lämnades utan bifall pga brister i det nödvändiga uppsåtsrekvisitet.
Annons
Ähh, lägg ner! SOM mördare ÄR man olaglig. Efter avtjänat straff skall man väl inte betraktas som mördare?
Hm... hur kan man vara mördare utan utförd handling
En gång mördat, alltid mördare.
Ja, då är jag med på noterna!
Ja alltså, har man mördat så är man ju en mördare. Även om man ej mördar en kotte till så har man ju redan stämplats som en mördare.
Vart skulle man annars dra gränsen?

Vart blev föressten Anna Lindh mördad? Hon dog ju inte på brottsplatsen, utan på sjukhuset. Alltså blev hon mördad inne på sjukhuset?
Bara en tanke jag funderat på, hehe..
En gång skuldsatt - Alltid skuldsatt?
Batting:

Försök inte vara fiffig, det klär dig inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem