Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kvinnor kör sämre än män

Kvinnor kör sämre än män

Om ni inte visste det förut så kör kvinnor sämre än män. Det har belagts i en rapport som lyder som följer: Faktum är att män och kvinnor har totalt olika inställning till teknik i stort, man brukar här tala om generellt manlig respektive generellt kvinnlig teknik. Skillnaden ligger främst i användandet där män tycks vilja använda tekniken till att upptäcka och utforska medan kvinnor främst ser till nyttan av tekniken. Man brukar faktiskt säga att en dator (eller en stereoanläggning/hemmabio) är ett typexempel på manligt utformad teknik medan en tvättmaskin (eller diskmaskin/dammsugare) är ett typexempel på kvinnlig. Jag antar att kvinnor lättare ser nyttan med en tvättmaskin än en dator. Vidare så framställs exempelvis tvättmaskiner utifrån det faktum att den (traditionellt) används av kvinnor, det innebär bland annat att exempelvis knappsatsen och ofta hela maskinen får ett helt annat utseende än om den hade inriktat sig mot män.
Detta har jag misstänkt länge, men ingen har belagt det så väl som i just denna rapport.
Den som gjort rapporten vill av naturliga skäl vara anonym, men han gör följande reflexion: Med ovanstående i åtanke så inser man snabbt att män och kvinnor använder bilen på olika sätt, med hjälp av lite generalisering så kan man säga att män i mycket högre utsträckning vill upptäcka och utforska bilens egenskaper (ex. snabbhet, köregenskaper osv.) medan kvinnan istället ser bilen som ett transportmedel som underlättar veckohandling osv. Det är alltså föga förvånande att män behärskar bilen bättre än kvinnor.
Detta har jag misstänkt länge, men ingen har belagt det så väl som i just denna rapport.
Kvinnan platsar alltså bättre bland motordrivna vitvaror som degblandare, mixer, tvättmaskin och torktumlare. Dé ni!

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Jag antar att kvinnor lättare ser nyttan med en tvättmaskin än en dator. <--------- STÄMMER INTE PÅ MIG IAF!
Lilla My du kör väl inte båda lika dåligt hoppas jag?
Putte Gunn: Läs mitt medelande en ggn till.....

Det va inte det jag skrev, jag ser större nytta i en dator än i en tvättmaskin.....
Annons
Lilla My dig gillar jag för det gör jag också även fast jag vill ha rena kläder. Men visst, du kanske tillhör dom undantag som bekräftar regeln i den rapport jag hänvisade till.
ja Putte,du vet att lapparnas urgamla färdmedel var en pulka dragen av renar,och i eftersom männen var tvugna att vara först i rajden när dom flyttade med renhjordarna,dom skyddade hjorden mot rovdjur och tog ut riktningen mm,så var kvinnan tvungen att köra dessa pulkor,men när det visade sej att dom varken kunde hålla sej på spåret eller visste var bromsen var så var männen tvugna att ta över även den sysslan,och därav namnet på dessa pulkor ACKJA,alltså en suck över försöket att låta kvinnan att framföra ett fordon.
Putte Gunn!

Kan du alla tvättprogram på din tvättmaskin.Du vet fintvätt,
tömmning centrifug och tömmning med full maskin.
Det är för mig svårare än att köra Formel 1.

Hade det varit körkort för tvättmaskin,hade jag kuggats.

Men bil har jag kört.6000 mil om året.Jättelätt,men sömnigt.

När jag åker bil med en kvinna,blir jag lös i magen.Dom kör
så försiktigt,och verkar så osäkra,så magen pajar.

Men dom är inblandade i färre olyckor.
Ackja, akkja nog känns det tryggast för alla om kvinnan håller sig i köket eller tvättstugan.
Finns det flera anekdoter av det här slaget här ser du en som samlar på såna. Fast kanhända att detta var helt sant?
David Lettermann på Z-tv,äger visst ett racerstall.Hans
bästa förare är en tjej på 19 år.Hon vinner rubbet.

Men hon kan inte tvätta sina trosor.Det får mamma göra.
Så ingen regel utan undantag.
Ja tacka för det dom kör ju på vår skicklighet. En kvinna kan ju inte parkera utan att bli påkörd!
Jag har också svårt med degblandare, tvättmaskin och sånt och därför överlåter jag allt detta på frun. Fast jag har hört kvinnor säga att dom vill släppa in mannen i köket! Hoppas dom ändrar sig på den punkten. För mig får dom ha hela köket ifred med alla farliga prylar som knivar, potatisskalare brödrost och fan vet allt vad som finns. Tvättstugan där skall mannen heller inte klampa in på. Det är kvinnas revir och där skall råda mansförbud!Huvudsaken maten kommer på bordet i rätt tid och kläderna är rena. Om allt detta infrias Ja, då kan jag ju skjutsa henne en sväng. Och eftersom jag tycker om henne så vill jag inte utsätta henne för såna megarisker som vad kvinnlig bilkörning innebär.
Kom ihåg att datorn, fjärkontrollerna och allt motordrivet på band, hjul eller medar tillhör mannen och bör ej lånas ut annat än i nödfall.
Putte:
Tycker bara jävligt synd om din fru som inte förstått att vi lever på 2000-talet. Hu geda mig!
Ta henne till datorn så ska jag berätta för henne att det är 2005 nu

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem