Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kvinnor kör sämre än män

Kvinnor kör sämre än män

Om ni inte visste det förut så kör kvinnor sämre än män. Det har belagts i en rapport som lyder som följer: Faktum är att män och kvinnor har totalt olika inställning till teknik i stort, man brukar här tala om generellt manlig respektive generellt kvinnlig teknik. Skillnaden ligger främst i användandet där män tycks vilja använda tekniken till att upptäcka och utforska medan kvinnor främst ser till nyttan...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

TACK FÖR MIG!
Lilla My du hjälper till, vad glad din man skall vara. Tänk att ha en fru eller flickvän som hjälper till. Den var bra i upplysningens tidevarv. Jag som trodde moderna människor -alltså inte värdebevarande som mig- delade på sysslorna. Sannigen för dig och mig är olika. Men nedtryckande svar tycker jag mig inte ge dig Lilla My försöker hålla mig till ämnet och påpeka det jag anser vara fel. Som alltid tycker jag att var och en får ha sin uppfattning och ge uttryck för den!
Gustav B den där insändaren har jag läst tidigt och skrattar lika mycket varje gång.

Snacka om att det är en gammal stenåldersgubbe som skrivit den, men det är ingen idé att försöka förklara för dem att världen förändras och värderingar med den och att jorden inte är platt. För det är något de aldrig kan förstå. Men det handlar om evolution att utvecklas, men tyvär så fortsatte inte alla att utvecklas. Men de kommer dö ut, de är minoritet redan nu ge de bara lite tid. Tills dess kan man bara läsa o skratta. :)
Annons
Jag är kvinna, rattar en Chrysler Grand Voyager ca 5000 mil per år. Har kört prickfritt i snart 40 år. Sett mängder med incidenter längs vägarna orsakade av MÄN!

Varför alltid dra alla över en kam? Det finns dåliga bilförare av båda könen. Kvinnor håller kanske fartgränserna mer noga.......ähum.......gäller tyvärr inte mig......

Jag påstår inte att jag har några större kunskaper om det tekniska, men jag kan tanka, fylla olja, vet vad jag har för motor i bilen och är känd för att vara en säker förare. Så jag bjuder gärna på en tur!
PutteGunn:

Vad gör du här ?
Ut med dig och dina mansgrisiga debattinlägg!!

Gör nytta, det är motbjudande att läsa dina korkade debattinlägg härinne gång efter annan.

Man mår ju illa!!
Nina:

Jag är helt på din sida,
han får mig att skämmas som man..

Män kör sämre än många kvinnor, se statistik och olyckstal i Sverige - inte minst rattfylla-vet väl alla som sett statistiken eller tittat på nyheterna den senaste tiden för övrigt,

Tack för mig, det var mitt bidrag

/ Krille
Krille du är ingen man du är en förklädd kärring om du håller Nina för jag vet att ingen riktig man skulle hålla med hon.
England hade en speciell lag innan. Man fick helt enkelt köra hur onykter som man ville, bara man ej förorsakade någon olycka. Då blev straffet väldigt hårt.

Man insåg ju dock att man ej kan ha reglerna så som dom var. Därför så förbättrade dom lagen om rattonykterhet.

Det roliga är ju att precis då lagen trädde i kraft, så ökade olycksstatistiken?

Många kvinnor körde hem sina män ifrån krogen istället för att männen själva körde hem onyktra.
Varför ökade olucksstatistiken? Kör en full karl bättre än en nykter kvinna? Där har ni något att bita i kvinnor ;)
Fajjer så fulla blir vi karlar aldrig, åtminstone är risken för det microskopisk!
Zacko tyckte synd om min fru i ett av inläggen, nu kanske han förstår efter Fajjers inlägg att jag bara är rädd om henne. Kvinnor och motorer på band, hjul eller medar är lika förenligt som eld och vatten.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem