Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kvinnor kör sämre än män

Kvinnor kör sämre än män

Om ni inte visste det förut så kör kvinnor sämre än män. Det har belagts i en rapport som lyder som följer: Faktum är att män och kvinnor har totalt olika inställning till teknik i stort, man brukar här tala om generellt manlig respektive generellt kvinnlig teknik. Skillnaden ligger främst i användandet där män tycks vilja använda tekniken till att upptäcka och utforska medan kvinnor främst ser till nyttan...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Nej Zacko gör inte det vi har det så bra så! Det du inte vet det lider du inte av så enkelt är det.
Trafikskadeanmälningar

Ur skadeanmälningar till försäkringsbolag:1)- Jag körde ut på vägen, tog en titt på min svärmor, och körde över vägrenen.

2)- Min man mådde illa, så det gällde att få tag i en annan man.3 Den andra bilen kolliderade med min, utan att förvarna mig om dess avsikter 5-.Han var överallt på vägen. Jag fick väja flera gånger innan jag krockade med honom.6 - I ett försök att döda en fluga, körde jag in i telefonstolpen.7-Jag hade köpt plantor hela dagen. När jag närmade mig en korsning dök plötsligt en häck upp och skymde sikten så att jag inte såg den andra bilen. 8 -När jag närmade mig korsning uppenbarade sig plötsligt en skylt där ingen skylt tidigare synts till. Jag lyckades därför inte stanna i tid för att undvika olyckan.9- En osynlig bil kom från ingenstans, träffade min bil för att sedan försvinna.10 -) Fotgängaren sprang hit och dit över vägen, så jag körde på honom. jaa det finns mer häpnadsväckande skadeanmälningar skrivna av kvinnliga bilförare.
Hmmm..om kvinnor kör så illa-varför är då männen så överrepresenterade i all olycksstatistik?

Mellan åren 2000 -2002 var 70%av de skadade och dödade i stockholm män. Vad beror det på-kan ju inte vara frugans fel precis..
Det borde ju enligt detta resonemang vara precis tvärtom - hur förklarar man det?
Att lastbils och MC förare i olyckor har en överrepresantation bland män är ju inte så konstigt eftersom det är fler män som kör dessa.
Kvinnor borde ju enligt detta resonemang vara överrepresenterade i statistiken...eller är det helt enkelt bara så att män och kvinnor kör olika-men att kvinnor inte är sämre förare för det?
Annons
För det första är det antagligen mer män som kör än kvinnor, för det andra så kör kvinnor oftast försiktigare än män och för det tredje tror jag att allt sånnt skiljer från person till person.
Jag har väl egentligen inte några större åsikter här, men en iakttagelse som jag gjort på senare tid kan jag ju nämna. När jag numera ser någon som kör märkligt, har svårt att ta svängar m.m. så ser jag uteslutande att det sitter en kvinna vid ratten och pratar i mobil. Kan det vara så att män är mer teknikintresserade och skaffar handsfree? Eller är det helt enkelt så att män har lättare för att låta bli att svara när det ringer? När man t.ex. ringer hem till kompisar så är det ju alltid frun eller dottern som svarar.
Putte Gunn

Jag förstör inte varför du hela tiden måste komma med dessa nedvärderande
inlägg om "tjejer,kvinnor" troligen beror det på att du fortfarande är kär i och blivit bränd som faan av din första fru.
Du är ju efter egen utsago nu gift för fjärde gången med en fru som är tjugo år yngre än du. Jag säger bara en sak stackars kvinna
som måste stå ut med att bo med en sån fullfjädrat idiot som du. Jag förstår att dom 3 föregående har dumpat dig när dom sett vad du hur du är.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000030&co
nference=10500000000000180&posting=19500000001159773
Hur faan är man funtad om man skriver nåt dylikt.

"Citat från Putte Gunn"
Det problemet har inte jag eftersom jag nu är gift för 4:de gången. Dessbättre hade jag den fina smaken att välja en brud som är 20 år yngre än mig. Fast nu tror jag att jag måste byta ut henne eftersom hon passerat de trettio.
Du vet lite vin blommor och beröm räcker för att få någon till altaret. Kom ihåg att fem år räcker för ett äktenskap sen blir det långtråkigt för båda, men glöm kärringar över 35 de är förbrukade inom kort.
Visdoms ord från männens svar på Malena Ivarsson allas vår Putte Gunn, önskar bara att jag på nåt sätt kunde få din fru att läsa vad du skriver men jag anar mellan raderna att hon inte lärt sig läsa än........

Sant eller falskt? Skrivet av 'Putte Gunnsvar', 7.jun.2003, kl.13:20
Om du tar en man som Clint Eastwood är han normal eller inte?
Handen på hjärat Shimmer vad går folk efter i första hand in- eller utsidan?
Du undrar om jag har något att tala med henne om och det är just det som är det fina i kråksången hon älskar att lyssna till mig. Jag tror inte hon spelar. Hon har tröttnat på alla fumliga tonåringar som klämmer planlöst än här än där och tror att kvinnor tänder på detta.
Du måste också förstå att kvinnor själva inte förstår sig på sin egen sexualitet eftersom dom under eoner har varit tvungna att undertrycka vad de verkligen kände. En äldre man har haft tillfälle att komma underfund med det intimaste hos kvinnan kanske det är därför vi är attraktiva vem vet?
Om de tror att jag är hennes farsa gör heller inget eftersom hon är oerhört vacker. Jag kan bara känna mig stolt.
Jag kan lova dig Shimmer att om du samlar ihop 100 karlar så skall jag samla lika många kvinnor och jag kan rangordna dom efter snygghetsgrad i förväg. Alla karlar kommer efter en omröstning att ha nästan exakt lika ranking som min. Jag tror du kan göra samma expriment och få samma slutresultat. In- eller utsidan var frågan?
Skriv svar till Putte Gunnsvar Putte Gunnsvar kan radera detta inlägg
Tipsa en vän om inlägget Anmäl detta inlägg
Putte du är då för rolig, nu börjar jag nästan tro att du är impotent dessutom..................hahahaha



Citat
Svar till ^^^^ Skrivet av 'Putte Gunn', 19.maj.2003, kl.11:10
Det är otroligt vad många som förstår mig. Har inte varit inne på en sait med så förstående människor. Naturligtvis skrumpnar kuken om man skall vara ihop med en ful fet soffpotatis som bara kan uppfylla mina hushållsnära behov. En en vacker flicka håller staken igång jag lovar dig. Visst är livet orättvist, jag menar att söta flickor blir sura kärringar och unga killar blir attraktiva grånande män. Taskigt eller hur?
Skriv svar till Putte Gunn Putte Gunn kan radera detta inlägg
Tipsa en vän om inlägget Anmäl detta inlägg

Gustav där ser du vad rätt jag har i allt trots att det är några år sedan jag skrev detta. Visst är jag berömlig!
Tantslem har du väl hört talas om, ja just det dom börjar leta yngre dom med försår du, skillnaden är bara den att när tanter gör det då är det rätt och när gubbar gör samma sak då är det snusk.
Nane du undrar varför så många olyckor med män inblandade? Svaret är att det är för många Lauror i trafiken som ställer männens skicklighet på den yttersta spetsen. Ibland klarar inte ens vi upp situationen, tyvärr.
Gustav om du nu är man vilket jag har svårt för att tro, men ta det lunare i trafiken än vad du gör här på denna tråd.
Lung och fin lugn och fin gubben eller gumman lilla för du kommer att hitta många kloka saker som jag skrivit genom åren och som håller än.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem