Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kvinnor kör sämre än män

Kvinnor kör sämre än män

Om ni inte visste det förut så kör kvinnor sämre än män. Det har belagts i en rapport som lyder som följer: Faktum är att män och kvinnor har totalt olika inställning till teknik i stort, man brukar här tala om generellt manlig respektive generellt kvinnlig teknik. Skillnaden ligger främst i användandet där män tycks vilja använda tekniken till att upptäcka och utforska medan kvinnor främst ser till nyttan...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Visst är det så att männen genom tiderna har varit dominanta, men det hade ju också sina rutiga randiga skäl. Dock vad jag vet så fanns inte alla dessa invektiv som nu överöser oss. Inte ens på de mansdominerade 50- och 60- talen förekom okvädningar som idag sker av mannen. Nej, jag tror att vi män alltid har sett upp till kvinnan och hennes egenskaper. Fast vad har det med bilkörning att göra. Öppna en tråd kalla den manligt och kvinnligt.
Lilla My då ligger du också risigt till ifall du är gift förstås!
Putte Gunn:

Ja jag är gift och har en man som är din motsats...

Han städar, diskar och tvättarkläder..... plus att han är duktig att köra bil.....

Hur kan det komma sig??
Att vissa män har både förmågan att köra bil (som en karl) och att klara av alla hushållsapparater?

Är det inte det du borde satsa på Putte Gunn så kanske du inte behöver skilja dig igen...

(vette fasen om jag skulle vilja gifta nig med en som har 4-5 skilsmässor i ryggsäcken.....det låter ju bäddat för trubbel)




Annons
Lilla My du är på god väg ifall du tror på att äktenskapet hänger på tvättmaskinen. Jag förstår inte vad din man har dig till om du bara sitter vid datorn. Till din man, stackarn!
Putte har du varit i farten och skrivit insändare under en annan pseudonym? Allting stämmer ju med dig äldre och kvinnosyn, bilkörning m.m

(Autentisk insändare från skånsk dagstidning.)

Jag är en äldre man som är bosatt i Norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det finns mycket bilar visste jag redan innan jag stod på Malmös gator, men en sak visste jag då sannerligen inte och det var att det i var och varannan bil satt en kvinna bakom ratten. De flesta kvinnorna såg ut att vara unga, men det fanns minsann även de som fyllt både 60 och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor:
- Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan på dagarna? I knappast någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är att se alla dessa unga kvinnor som borde ha ett hem och en familj att ta hand om. Vad säger deras makar? Min fru har förvisso inget körkort, men hon är inte heller typen av kvinna som sätter en bil före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom. Frun fick nöja sig med att vara passagerare. Men så var också allting bättre då. Inget knark och knappast några skilsmässor.
Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Förmodligen skulle antalet olyckor minska drastiskt också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället.

Text: I S, Broby

Denna text finns även publicerad på Emellertid.
Lilla My glömde påpeka att mycket av manligheten förutom styrka, snabbhet och uthållighet även sitter i yttre attribut som fjärrkontrollen, bilen, bågen, snöskotern och båten. En som springer runt i hemmet med dammvippa och städrock får svårt att platsa i den manliga bastun! Så har det varit och så skall det förbli. Allt i trafiksäkerhetens tecken. En knäckt manlighet leder per autmatik till sämre före alla kategorier eftersom risken är överhängande att det blir bara kärringar på vägen. Hemska tanke!
Putte Gunn:
För det första: Jag sitter inte bara framför datorn, jag hjälper till att sköta hushållet oxå.
För det andra: Du känner inte mig (eller vad jag har för förhållande i mitt privatliv) så du kan inte säja "stackarn" till min man.
För det tredje: Varje ggn man trycker på en öm knapp gällande dina inlägg och kanske säger nåt som du borde ta till dig ist för att kassera så får man ett nedtryckande svar tillbaka... Kan det bero på att det är sanningen som kommer fram???

Mitt första inlägg va ju att jag ser mer nytta i datorn än i tvättmaskinen...eller hur.... MEN, det betyder ju inte att jag bara sitter timme ut och timme in framför datorn....jag har ett liv oxå!
Tvätta måste man ju även om man vill det eller inte. Nu är det så att min man oftast brukar göra det (när jag jobbar tex kvällen/helgen) men när jag är hemma så hjälper jag ju förstors till.....+ att jag hinner sitta framfördatorn lite... och plugga lite körkort.... ---simultankapacitet---

Det här är ju inte ens underhållande
Nej Gustav det visar bara att det finns flera män och att jag inte är ensam om min syn på kvinnor och bilkörning!
Helt ärligt, jag finns alltid pseudonymen under Putte Gunn på nätet. Om jag går ut i tidningar då skriver jag under med mitt rätta namn annars blir det inget värt. Fast i ärlighetens namn är det inte ofta jag skriver i dagspressen. På nätet blir det heller inte mycket skrivet. Det blir några inpass lite här och var på olika siter under ett år och jag tror att du får gå tillbaka till 2003 innan du hittar mig så flitigt skrivande som här på IS. Googla så får du se!
Alltså, Gustav det var inte jag även om karln som skrev har rätt! Du vet jag är strängare än 35 år gå tillbaka i denna tråd så ser du vad jag menar.
Putte Gunn: Jag ger upp.....sitt där du med ditt 40-talist leverne och klaga....
jag som är yngre än dig ser iaf positivt på att samhället håller på att förändras.... att män och kvinnor fördelar vardagssysslorna mellan varandra.....

PS: snart finns det bara kvinnor kvar på vägarna.... alla män kör ju ihjäl sig...desvärre.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem