Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Det är tufft att röka.

Det är tufft att röka.

Jag brukar lyssna på radioprogrammet "Ring P1", där debatteras just nu rökningen. Det ringer in folk och ondgör sig över att de har grannar som röker på sina egna balkonger. Detta inkräktar då på dessa människors livsrum.
Ja jag vet inte riktigt vad vi rökare egentligen skall göra för att inte störa sådana där människor? Visst kan vi sluta röka, men det är ju faktiskt fortfarande lag...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

axe:
Du måste platsa in på 10 i topp listan över sveriges dummaste alla kategorier, fast egentligen vet jag ju att ditt inlägg är bara båg.
för ingen kan väl vara så dum på 2000 talet eller?
Vi säger väl att du började röka 1959, då är du ca 61 år gammal nu, sen beror det ju naturligtvis på hur mycket du röker. En vild gissning är väl ett paket om dan efter så lång tid. Din ålderdom blir inte rolig.......kommer att kosta många skattekronor mycket mer än du betalat in. Tänk på det om 5 år när du går omkring med syrgasen och vill att folk ska tycka synd om dig.
Annons
Axe;

Tänk om gör som Putte Gunn, dags att SNUSA sig liteeeee som Leifi Plomeros skulle ha sagt...................................
Gustav B: Nu har jag inte räknat ut hur mycket extraskatt Axe betalat in, men det finns inte en chans att hans vård skulle kosta mer. Jag antar ju att han betalat även vanlig skatt. Vi rökare har säkert betalat även din vård så du borde bara buga och tacka. Om du skall reta upp dig på sådant där så kan du ju rikta in dig på folk som t.ex. bryter benet i Korpfotboll. Dessa människor har inte betalat in någon extraskatt. De är väl tvärsom sponsrade för att bryta benet. Det låter för jä... illa när de spelar boll. Det vrålas och skriks som om det gällde livet. De inkräktar på mitt livsrum!
Batting tänk på alla golfare som utsätter sig för fara genom åsknedslag för övrigt den enda faran som finns i den leken, men alla natursköna områden som förstörs måste också räknas in.
Alltså, räknissarna kommer alltid fram till vad politiker eftersöker! Det ger för politiker som profilerar sig i antirökkampanjer, nyttigt bränsle i debatten. Halvsanningar gör att verkligheten anpassas efter nissarnas siffror.
Batting:

Det jag retade upp mig på var att det inte skulle vara ohälsosamt att röka. Men "axes" inlägg var nog bara en ploj. ;)
Jo men ett korn av sanning fanns det allt.
axe:

Det ÄR vetenskapligt bevisat att man dör ca 7 år i förtid om man röker! Jag har aldrig rökt i mitt 37 åriga liv och jag skulle aldrig komma på tanken att röka. Det är ej hälsosamt och man kan dö i förtid. Jag glömde nästan att det är j*vligt oekonomiskt också.

Nåja...
Hela sju år! Tänk då hade du bara varit 30 nu om du rökt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem