Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dödsstraff?

Dödsstraff?

Tror ni på dödsstraff i vissa fall?

Jag anser att pedofiler inte förtjänar att leva... Det är vad jag tycker iaf...
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Att släcka deras liv skulle bara befria dem från att leva med deras avskyvärda synder. Låt dem istället pinas i en miljö med bröd och vatten och inte där dom får leva i en lyxtillvaro med ompysslande och "tycka synd om"-mentalitet med mat för mer än 90kr per dag, jämfört med skolbarnens ynka 2 kronor per lunch.
Värna om barnen i stället för att lägga ner så oerhört mycket energi på pedofiler och likasinnade.
Jag håller med Helena!

Det är konstigt att vi kan ge brottslingarna så otroligt bra och bekostad mat och lågprioritera våra barn på detta sätt!

Bättre mat till barnen, bröd och vatten till brottslingarna!

Det med dödsstraff är ju en svår fråga. Om man själv har en dotter som har blivit utsatt för en pedofil, vill man inget hellre än att släcka hans liv. Men vad hjälper det? Han blir som helena skrev, bara befriad från att leva. Och vem är det som har rätten att döda? Pappan i detta faller? Eller staten? Den som håller i pistolen eller sprutan eller hur de nu vill avrätta folken kan väl inte må så speciellt bra efteråt? Jag är ingen expert på detta området och jag vet inte hur man ska förbättra den nuvarande kriminalvården. För fångarna är dyra, extremt dyra.
Jo, det är ju en ganska svår fråga, men jag anser att Sveriges kriminalvård är för lam, dem får go mat som ovanstående skrev, bättre mat en "hederliga" skolelever, visserligen får dem mer mat än 2 kr per dag, 8 kr per dag brukar det ligga på, men då internerna har många gånger mer, så ser vi juh hur fel det är!

Annons
Alltså...det är förjävligt med pedofiler det tycker väl alla, men man måste fatta att det handlar om sjuka människor. Då är det väl bra att man lägger ner resurser å att utröna vilka som är psykiskt sjuka och vilka som är vidriga perverterade fulgubbar, men friska? Pedofiler har i många fall själva blivit utsatta för övergrepp när de var barn. Dödsstraff är världens sämsta straff därför att det är oåterkallerligt. Det har faktiskt avrättats massor med oskyldiga MÄNNISKOR genom tiderna, Det måste vara den absolut värsta mardröm man kan tänka sig, att sitta och vänta på sitt dödsstraff och vara oskyldig. Jag tycker det är skönt att veta att man i det här landet inte anser att staten har rätt att göra det värsta brottet som finns och därmed på ett sätt legitimera det. Tycker man att vi ska ha ett hårt rättssystem får man väl för f-n också ta sitt ansvar och betala för det, inte sitta och gnälla över hur bra de inspärrade har det!
Jag skulle vilja veta exakt hur dyr kriminalvåren är? Vem i detta forum har en aning?
Vill vi gå omkring och vara rädda hela dagarna, ja då kan vi börja med att försämra villkoren för de som redan idag har det sämst - de psykiskt sjuka och de utslagna. Den dag de kommer ut från våra fängelser som är hårdare än dagens då är det inte mycket att be för. Desssutom skulle gisslandramer på våra anstalter bli vardagsmat, familjer till de som arbetar på fängelser skulle leva under ständigt hot mm mm. Tänk efter först vilket samhälle ni vill leva i innan ni spottar ur er enkla lösningar.
Och vem är det som säger att din lösning fungerar? Samhället kanske blir bättre med strängare straff? Det har du ingen aning om!
Är du tolv år Eric?
Samhällen som t.ex. USA, Kina och Angola tillämpar hårda straff. Det talar väl för att hårda straff inte skapar bättre samhällen.
I jämförelse med dessa länder har Sverige få grova brott och är tryggare på alla sätt.
Se dig omkring istället för att gnälla!
Word!
Brian, jag är inte tolv, nej... Men att du gör personangrepp, säger ju sig själv att du är osäker på dina argument... Annars skulle du juh inte sjunka så lågt.
Roligt att höra ett argument med att Sverige har det bättre än Kina och Angola! Det säger väl allt om hur bra Sverige är idag. :)

Ang brottsligheten verkar det som inte många längre tänker på de som blivit utsatta, förrän man själv blivit drabbad. Dåligt.

Vad kan vi då göra frågar ni er alla och till vilken kostnad får detta ske? Varför inte sätta upp kameraövervakning på tex tunnelbanorna för att kunna motverka skadegörelse och misshandelsfall? Eller en kamera vid utsatta bankomater för att motverka överfall. Men sen finns det alltid de som sätter sig upp mot allt. Men varför? Kameror finns redan på massor av varuhus för att motverka snattare, varför är det så fel?

Sen tycker jag att det bara är dumt att alltid dra upp en jämförelse med USA (och Kina och Angola) och försöka övertyga oss om att vi ska vara glada över att vi iallafall har det bättre än ett dem. Jag vill inte bara vara glad för att någon alltid ska vara smart och påminna mig om att jag faktiskt kan ha det ännu sämre, i tex Angola eller Kina.

Jämför istället med något bra, så att vi kan bli bättre!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem