Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Klarar ni utmaningen???

Jag har rökt sen jag var 14 år och idag är jag 34...

Med andra ord har jag rökt i 20 år..

Gränsen för lungcanser är 20 år!!!

Klarar ni utmaningen???

Om ni gör det, gör jag det!!



Do or die eller???
Jag önskar att jag hade karaktär till det!!
Jag har rökt sen jag var arton år och är idag 61. Jag har gjort ett par försök men,... icke sa Nicke!!
Men jag önskar dej lycka till!
Kom igen nu!

Hur svårt kan det vara???

Annons
Ni som kommer snusa istället kommer börja röka om ett par månader eller snabbare.

Och så är ni idioter som börjar snusa istället för o räka eftersom snus är mer beroende framkallande och svårare att sluta med.
Bubben:
Hur många cigg röker du per dag??
Jag vet inte men 30-40 cigg/dag typ!

I bland mera och ibland mindre!

men typ 20-25 i genomsnitt!!

Och det är ASSVÅRT att sluta!!

Jag slutade röka för 2,5 år sedan efter mer än 20 års rökande. Jag har slutat förut men inte lyckats just för att när den första stoltheten av att ha lyckats lägger sig har jag undrat om inte livet blir roligare än så här, och sedan börjat röka igen. Därför, tog jag denna gång medvetet till snus istället. Jag har börjat snusa Catch mini, som inte syns och som är relativt lite nicotin i.

Jag håller inte alls med om att snus skulle vara värre än rökning. Även om det är svårare att sluta med snus påverkar det inte lungorna. Det är inte lika farligt. Man har till och med tvingats ta bort /ändra varningstexterna på snusdosorna. Snuset påverkar inte heller omgivningan. Man får snusa på flyget, på bion, på restaurangen.

Jag mår så mycket bättre med snuset istället för rökningen. Jag slipper morgonhostan, jag andas lättare.

Lycka till med att sluta. Kom ihåg att det finns sluta-röka-linjen att ringa och innan du slutar, skriv ner en lista på varför du vill sluta, alla argument, och sätt upp listan på kylskåpet. Det är SÅÅÅ lätt att glömma varför man ville sluta när suget är som störst.
/frille
Jag röker ju ju just för att ha nåt att göra....

Jag röker till frukost, och när ja pratar i telefon och när jag sitter framför datorn..och när jag går och lägger mig,,mm.mm
Röker jag inte får jag tuppjuck och bränner alla pengar på data tidningar eller liknade...bara jag får göra nåt!!!

Och datatidningar är mycket dyrare än ciggaretter jag lovar!!!

Jag rökte fruktansvärt mycket fram till 1990.Då besökte jag en
släkting på akuten.Där låg en massa människor,med syrgas i
näsan,och led alla helvetes kval,av andnöd.

Jag frågade en sjuksyster,vad dom led av.Hon svarade lung-
emfysem,som man får när man har rökat för mycket.
Är dom döende??.Ja ,allihop.

När jag lämnade sjukhuset,bestämde jag mig för att sluta direkt,
och det var hur lätt som helst.Förvånadsvärt lätt,när man själv
har bestämt sig.

Men du måste bestämma dig SJÄLV,och ingen påtryckning
från din omgivning,för då blir det tvärtom.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem