Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Det finns något som heter KOL det får nästan alla rökare.Man kvävs sakta.Har sett massor av sånt i mitt jobb.Bubben jag tycker du ska sluta Läste din profil du är ung ett är äldre en min dotter.Har 4 barn ingen röker för dom är inte lika puckade som sin mor
1. Rökare stinker.
2. Det är hälsofarligt att röka.
3. Det är dyrt.
4. Man hostar så in i helskotta.
5. Alla rökare är pucko!

Är själv rökare sen 43 år. Ett stort pucko är jag som håller på år efter år. Min far fick lungcancer, levercancer, magcancer och jag vet inte vad. Han rökte från han var jätteung.
Men....jag har ganska så bra kondis om jag jämför med många andra ickerökare, kanske det beror på att jag inte har någon övervikt och alltid rör på mej.
Men, en vacker dag så blir även jag drabbad. Hur korkad får man vara??

Jag
Detta var intresant att läsa. Jag slutade för 14 månader sedan.
Så här lätt hade jag att sluta med detta gift. Var sjuk och skulle gå ut på balkongen och röka. Något inom mig sa att gå och lägg dig det är inte nyttigt ,det vet du. Gick la mig,sov i två dagar.
Så blev jag frisk och röklusen var borta och är det fortfarande.
Jag slutade när jag blev gravid och när jag ammade. Jag har två barn och samma sak gällde andra gången jag blev gravid. Tror att barnet kan skadas och då fanns ju en motivering.Men när min son dog i lungcanser troligtvis på grund av rökning klarade jag inte av att sluta. Jag skall hålla tummarna för att det skall gå bra för er. Ett bra förslag
Annons
Det är en myt att det är så svårt att sluta röka! Jag har rökt i närmare trettio år slutade för femton år sedan och mår toppen.
Maten smakar bättre kläder och bostaden luktar bättre. Dessvärre har jag varit med om att på nära håll följa några polare som hade några vidriga år innan lungorna pajade ihop.
Tvi vale vilken död de gick till mötes. Tänk dig för nästa gånger du tänder en cigg.
Bubben törs du inte läsa våran skrämselpropaganda.När du läser det här då vill du sluta.
Lagerström; Jag ska gå och lägga mej ett par dagar!!!
Joanna

Lycka till,det kanske hjälper. Jag tror på den egna viljan och
att tänka positivt på vad jag kan ha för trevligt av alla pengar som giftpinnarna kostar. Tänk på hur kol fräter sönder lungorna
och andningen avtar mer och mer och till slut kvävs du till sist.
Jag önskar och tror att ni fixar detta.
hör av er alla som kan för visst kan ni
Rökbegär.

Jag är så nyfiken.Hur har det gått för Er som så gärna ville sluta röka,klarade ni det. ?? Jag tror att många av er fixat detta. Jag
har inte själv något begär efter en cigg. Tyvärr har jag en granne som det inte lyckas för och som bara går och väntar på slutet.Vilket fruktansvärt liv.
ÖNSKAR ER EN FORTSATT TREVLIG SOMMAR.
gunsan
Räknade nyss ut att om man röker ett paket om dagen i 30 år, så kostar det sammanlagt ca 383.250 kr!

För det priset kan du köpa en otroligt bra Porsche! Eller en fin villa på landet, eller kanske... Ja ni förstår vad vad jag menar iallafall.
Röker du TVÅ paket om dagen... Ja 766.500 kanske?

I 60 år då?
Jag började röka när jag var 15 år och slutade när jag var 62
fick bara ett infall en söndagkväll när jag cyklade till jobbet
att jag inte skulle röka I 3 veckor hade jag pipa tobak och
hemmarullade cigaretter i fickan när jag var på jobbet men
tog inte ett bloss.Sen lämnade jag det hemma Nu har
jag varit rökfri 12 år 6 mån. och 12 dagar,det behövs
varken plåster eller nikotintuggummi det räcker att man
är envis

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem