Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Jag måste nog erkänna att jag håller på att gå i taket av irritation/uttråkning..försöker göra allt på en gång för att glömma suget..men det verkar vara omöjligt..

Jag har har druckit 2 kannor kaffe på 10 timmar!

Jag finner inget lugn hur jag än försöker!

Jag skulle vilja äta upp tapeterna snart och klättra i taket!

Bubben!
rök en cigg och slappna av!
Bubben: Tapeter smakar inte gott så försök att stå ut.
Klättra i taket kan du ju försöka med kanske hjälper det, vem vet. Skämt o sidor, hoppas du klarar det. Har du inte tagit plåster el tuggugummi till hjälp? Om inte kanske du skulle göra det, det kan hjälpa dig nu i början. LYCKA TILL!
Annons
Bubben:
Kaffe är inte bra att dricka när man slutar röka. För det är så nära förknippat med rökning, eller hur? Kaffe & en cigg e ju gott.
Det är jobbigt att lägga av men är man beslutsam och har en förstående omgivning kan det gå. Hade rökt i 30 år när jag bestämde mig för att sluta och var rökfri i 3 år. Tyvärr började jag feströka igen, för det är fan inte samma grej att festa utan att röka, så nu är man där igen. Men jag tar sats igen, jag ska sluta......
Bubben: Stick till apoteket i morron och köp tuggummi, det hjälpte mej och jag är rökfri sen ett år tillbaka utan något sug efter cig idag.
Men visst är det en pärs i början så jag förstår hur du har det just nu men finns viljan och lite jävlar anamma så går det, önskar dej lycka till.
Vilket jävla tjafs om att sluta röka!
Rök och trivs!
Problemet är ju både fysiskt och psykiskt..

Har man inget att göra tar man en cigg för att ha nåt att göra..och har man för mycket att göra tar man en cigg för att lugna ner sig..

Har man tråkigt tar man en cigg för att bli gladare och tvärtom!

Så det är inte bara ett fysiskt beroende som många tror!

Jag tror inte jag klarar detta!

Ja nu har jag läst alla inlägg om att sluta rök.
Jag tillhör dem som är inne på helt samma linje som fred.
Jag har rökt i 54 år nu och har ingen som helst avsikt eller önskan att sluta. Det kommer att slockna förr eller senare i alla fall.
Det började med att vi gick till kiosken nere vid södra hamnen och köpte en eller två "jös lonsilver" som man kunde göra på den tiden. Numera köper jag löstobak och rullar ciggarna själv.
Det märkliga är nämligen att om man köper färdiga cigaretter så brinner de upp helt även om man inte drar ett enda bloss. Jag har ringt Austrian Tabac som säljer JohnSilver numera och frågat vad det har tillsatt för att ciggen ska brinna om man väl har tänt den en gång. Men de vägrar att erkänna att något har satts till.
Det måste bero på hur torr tobaken är blev svaret. Men det tror jag inte på. Mina självrullade "Kalle Mässing" som jag kallar dem
slocknar av sig själv ganska fort om jag inte drar ett bloss.
Detta gör att jag numera rullar själv, för att slippa ev. okänd tillsats.
Sedan slutligen en fundring. Varför är inte alla vi som har rökt i 40-50 år redan döda om det nu är så fruktansvärt farligt ???
I minst 200 år har människor rökt och jag har under mina 66 år träffat massvis med personer som har rökt hela livet och som
var över 70 -80 år gamla.
Självklart ska ni som känner för det försöka sluta. Lycka till om det går.
Förmodligen är det också så att rökning påverkar olika personer på olika sätt. En del är kanske mer utsatta för risk.
Eller också finns det en parallell till det här med allergier.
Varför är barn som är födda från ca. 70-talet och framåt så mycket mer utsatta och plågade av alla olika slags allergier ???
Jag känner ingen i min ålder som har någon allergi.

Som sagt om jag inte får någon direkt (och trovärdig) indikation
på att rökning kommer att bli min död så kommer jag att fortsätta njut av mina John Silver så länge jag orkar rull dem.
Tack Axe!

Nu tänder jag en cigg och slutar våndas!!!

TACK!!!

Dör jag så dör jag och jag vill inte ha nån vård på skattebetalarnas pengar!!!!

Axe:

Problemet är att jag börjar få problem med att andas redan och har en fruktansvärd morgonhosta då jag hostar tunn/ seg "vattenblandat" slemaktig lösning...

Det är väl INTE bra? ELLER???


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem