Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Vargo, kan du inte ge lite envishet till mej?
Tufft gjort av dej att sluta efter så många år. Jag blir riktigt avundsjuk.

Jag undrar var bubben som startade tråden blev av? Ingen som vet nåt?

Tommie, jag skäms!!
Jag har rökt i 50 år!! Röker även med plåster och tuggummi!
tror inte att det är nikotinet som är problemet utan att jag ska ha något i munnen, jag äter mindre när jag tuggar nicorette.
Lycka till Bubben, jag håller tummarna!

Hej alla rökare. Lovar att det gör j--t ont när pumpen säger ifrån. Hade rökt i över 40 år när detta organ sa att nu får det räcka. 40 cigg om dan. Det var jättesvårt, men när jag testade att snusa försvann abstinensen. Har nu snusat i 7 år och hjärtat har inte visat några som helst nya förändringar. Det bästa var nog ändå att frugan slutade röka när jag blev dålig, och det utan någon annan hjälp än ett j-a anamma.
Annons
Ni som röker:

Istället för att hitta ursäkter för att inte sluta röka, (som jag vet många gör) så försök hitta andledningar att sluta istället. Alla har lite envishet! lämna ciggaretterna hemma och köp inga. När du får abstinensen så ta ett glas vatten och ta det lungt. Vet inte om det funkar eftersom jag inte röker men vad du än gör... Ta ingen mer ciggarett.

Joanna! Hoppas du inte skäms för mycket!
Det som är lite sjukt, är ju ändå hur många som drabbas av något efter att de slutar röka... Min far slutade röka för kanske 10 år sedan, efter att ha rökt i typ 30 år. Han fick problem med astma efter det och måste hålla på med inhalator då och då...

Någon som känner någon som har fått stora problem efter slutandet av rökning?

/Johan
Själv har jag KOL(Kronisk Obstruktiv Lungsjukdom)
Det betyder Livslång hindrande lungkapacitet.Detta är nästa 70%
av rökare som drabbas av detta elände.Slemhinnorna i strupen
har blivit så störda av rökningen,att dom avsöndrar mer än vad
som behövs,och då hindras andningen.Man känner sig andfådd lätt.
Detta lindras av inhalation av cortison i små mängder.

Sedan övergår i regel detta,till att utveckla lungemfysem.Vilket är
en nedbrytning av lungblåsorna.Hagge Geigert dog av denna åkomma,och jag sitter och väntar,men nu kom dom med en ny
medicin,som heter Symbicort,som förlänger livet några år,så har
man tur,så behöver man inget vett.He,he
Jo, jag har hört om sjukdomar efter att man har slutat röka, men de skulle man få ändå även om man skulle förtsätta röka, men det beror ju på att man redan har skadat lungorna.
Rökfri sedan 1 Januari 2006, det bästa jag gjort kan jag säga nu, men jag säger att den som säger att det är lätt att sluta röka den ljuger.
Jag gjode det bara för att min son på 5 år bad mig göra det. Och det ska vara skäl nog.
Det gick väl bra den första månaden, men sedan började ångesten och abstinsensen. Det är nog det värsta jag gått igenom anser jag personligen.
Men nu när det har lagt sig så kan jag rekomendera detta.
Mitt konstaterande av det hela är hur sjukt det kan vara att vara slav under någonting som ciggaretter.......sjukt. Jag förmanar ingen att sluta, men jag säger bara att ni kommer inte att ångra er.

Hoppas att ni klarar er.
Vargo!

Här har du en som är värre.16 år 4 mån,2dagar,16 minuter.
Jag rökade rejält.En cig,när jag vaknade en på toan,en till kaffet
och sen tände jag en i bilen till jobbet.Var det mycket rödljus hann
jag med två.Sen höll det på hela dagen.
Vi människor är dummare än en hund.Är det någon som sett en hund röka.
Har ni sett människorna som står utanför restaurangerna.Dom ser
verkligen dumma ut.Fryser gör dom nu oxå.He,he
Slutade snusa för snart 4 veckor sedan weeee. Snusat i 10år och nu lagt av tvärt, funkar skitbra. Och det är inte nikotinet man behöver bara vanan av att ha något under läppen. Men de som säger att det borde funka med te eller tuggumi vet inte vad de pratar om.

Iof borde jag inte kalla det sluta eftersom jag tror aldrig man slutar helt snarare ett längre uppehåll för resten av livet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem