Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Jag har dragit ner på rökandet Man måste gör det besväligt att röka. ex gå ut och rökJag jobbar i vården åker hem till folk fyller på deras maskiner så dom kan andas. När man hjort det går man ut och tar en cigg sjukt va Dom flesta har kol
Hej Bubben jag har rökt i 35 år och slutat för 4 år sedan, så här gjorde jag, köpte nikotinplåster och sugtabletter stark doserat skall det vara ta ej tuggumi för det jobbigt att tugga så pass mycket i början,plåstret skall vara på 24 timmar brukade byta på kvällen så man slipper svettningar på natten, sugtabletten är bra så fort man får känning tar man en, och börjar man hicka har man fått en stor dos, efter någon Vecka kan man börja trappa ned på sug tabletterna, det sista man slutar med är plåstret, på askarna du köper finns en hemsida nickotell där jag träffade många brevvänner så vi kunde hjälpa varandra, de som ej röker föstår ej riktigt vad man går igenom, lycka till och var modig, tänk på att det är du som bestämer inte siggen
Jag törs inte sluta helt är rädd att bli tjock Det är min fasa
Annons
Wilma;
Fåfängt, rädd att bli för tjock!!!!! Vad är det mot lungcancer??
Fast jag har samma dumma orsak jag!! Jag skäms!!
Slutade för 25 år sedan och började efter ett halvår, gick upp 20 kilo. Så jävla korkat!!!

Bubben: Klarar du av att sluta röka så ska jag ta mej fan också sluta.
Jag röker inte inomhus, bara ute så det stannar vid 15 cigg per dag.
Håller tummarna för dej!! Stenhårt!!
Jag har redan slutat röka, det var flera år se'n. Men nu snusar jag istället, och det mår man ju inte heller så bra av. Så jag kör väl en variant, jag slutar snusa på söndag!
Jag skulle ha antagit utmaningen, men nu är det så att jag slutade röka för ung. en månad sedan så det går ju inte.
Hallå!
Jag både snusar och röker och skulle gärna följa med och sluta men vågar inte!
Sist jag slutade gick jag upp så in i he***te i vikt och nu har jag efter 4 år kommit ner i match vikt igen´!
För att inte tala om hur dyrt det var att sluta.
Åt ur kyl, frys & skafferi på 3 dar det slutade med att min dåvarande fru gick och köpte snus till mig.
För att inte tala om att jag inte kunde vistas blind folk, min mage gjorde revoltion har aldrig varit så risig i kistan som då, gick omkring och luktade papperbruk i en flera veckor.

MEN jag tycker det är stort av dig/er som försöker att sluta, jag kommer att börja med att skära ner på det, min tjej och jag delar alltid på ciggen (fast inte när jag är på jobbet).
Plus att jag inte snusar hemma!

Lycka till till er alla som ska sluta: DET ÄR STORT AV ER!
Snart är det bara 1 dag kvar..

På måndag ska jag inte ta en enda cigg..

Det blir plåster istället..

Hmm?

Undrar om man ska ha en liten cermoni på söndagkvällen..?

Det borde ju funka att sluta röka..förra ggn höll jag ju upp i 3 månader..

Klarar man 3 månader ska man väl kunna klara 6 månader också..?

Sen borde man väl vara fri från niktotinbehovet?

Tror du ja Jag höll upp 3år Sen skulle jag fest röka sen var det kört. Men lycka till imorgon Du har ju bestämt dej så det här klarar du
Bubben det finns snus! Livets kydda och tillsammans med en stor kopp starkt kaffe är det näst mest njutbara i livet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem