Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sluta röka

Sluta röka

OK!

Jag tänker sluta röka på söndag!!!

Hur många hänger med mig???

Man får använda nikotinplåster, snus och allt annat utom sånt som annars som är skadligt, och då pratar vi ALLT som inte går att inhallera inlk. luktsnus, eller te-bobak..etc..

Det kommer bli ett h------e MEN jag ska ska klara av det...!!!

Klarar ni???

Va sägs om 40 koppar kaffe om dagen???

Vad säger ni???

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

http://goto.glocalnet.net/Bildsida/bilder/smoking.gif
Den var bra.Fiffigt,som bara den.Vargo
Sitter här och tycker synd om mej själv..................har fått ryggskott igen!!!
Tur att vi inte ska ha gäster idag. Nu var det inte det som jag skulle skriva om, utan det här med att sluta röka!!! Hittade den här gamla tråden.
Jag slutade röka den 15 april -07 och har inte så mycket som tagit i en cigg sen dess. Men.........................jag har heller aldrig mått så dåligt som jag gör nu!
Antar att jag har förstört mina slemhinnor, så det är därför. Problemen kom efter cirka 4 månader, första tiden mådde jag jättebra!
Att sluta röka var inga större problem, jag rökte en ask varje dag i 44 år! Men varför ska man må så dåligt efteråt för??? Fler som har råkat ut för samma sak??


OK, kondisen är mycket bättre, jag går 3,5 km varje morron (inte idag), mer pengar i plånboken, men............................
Annons
Jag har ju KOL. Jobbigt på morgonen med mycket slem samt nästäppa.

Troligen har du det oxå.

Menar du psykiskt dålig. Då behöver man in ha rökat. Det får man gratis.
Helst vid denna tiden på året.

God fortsättning!!
Nej jag har inte KOL. Efter en test i somras på VIN, så ligger mina värden på 92%. Jag har inget slem. Jag är torr och väldigt irriterad i luftrör och hela strupen.

Ska ta kontakt med min läkare efter nyår. Inget kul!
Jag har rökt i nästan 50 år, ca. 1 ask om dagen. Har aldrig haft ont av det, men man har förstått av all antirökprpaganda att det inte är nyttigt. Har gjort lungröntgen-spirometri och alla prover var utan anm. Under påtyckningar från mina närmaste och även bekanta så går jag nu på en antirökterapi, vi är ca. 10 st likasinnade. Alla har fått varsit recept på något som heter CHAMPIX...varje förpackning innehåller 28 tabletter och kostar drygt 300 kr/förp. Dessa tabletter har jag ätit knappt två månader, dom har faktiskt hjälpt mej, visserligen blir jag illamående och får huvudvärk vid intag av tabl. men jag har inte känt ngt. sug efter något bloss. För 2 veckor sedan så tröttnade jag på mitt illamående/huvudvärk så jag har slutat med tabletterna, men har heller inte rökt en enda cigg. det ska tilläggas att jag inte köpt en enda cigg.ask på knappt två månader...PÅtryckningar från nära och kära??!! nä jag har ingenting sagt, bara min dotter som ÖSER BERÖM och ger mej självförtroende, hon respekterar mej när jag säger att jag inte slutat röka men att jag håller upp... fortsättningsvis är mitt beslut upp till mej...jag önskar mej själv lycka till...(det bästa med själva tanken är att man mår bra av bara fanken, det näst bästa med själva tanken är att man får mera pengar på banken...HI HI)
Idag har jag varit rökfri i en månad , jag skulle egentligen sluta me hjälp av Zyban ( en medicin för det ) men jag blev dålig av den så jag slutade ta den efter några dagar . Jag va tvungen att sluta så det va ingen snack om den saken och det är det som får mig att hålla mig borta från ciggena men vissa dagar är jag fråktansvärt röksugen men då tänker jag på allt som jag ska genomgå i Februari och det är inget kul .

Mina vänner och min dotter är dom som stöttar mig jag talade inte om att jag skulle sluta röka för minna vänner för jag tänkte att det blir en massa tjat som jag inte orkar med men det blev det inte utan en massa beröm och jag har även inspererat en kompis till att sluta snusa det känns bra det .

Till alla som vill sluta eller måste på grund av sin hälsa det går men visst jag har en lång väg att gå men jag ska allt lyckas . :D

PS Jag fick lite hjälp av min hemska torrhosta som jag skrev om för några veckor sen och det faktum att jag hade influensa och låg me 40 graders feber gjorde ju att ag inte hade ne tanke på att röka *S*

God forsättning på julen till alla
Jag tror jag skrattar ihjäl mig såg först nu hur gamal tråden är Ha Ha förmycke julmat gissar jag *LOL*
Men det gäller ju än och jag önskar alla lycka till för det är nog många som kommer att ha det som nyårs löfte just att sluta röka
Nu har jag läst tråden ordentligt Joanna jag tror faktiskt att det är åldern ( förlåt för det) men min mamma hade samma problem när hon va i din ålder 60+ jag vet inte om man kan göra nåt åt det men kolla även me hälsokost dom har mycke grejer för både det ena och det andra och allt är inte bara ploj finns hälsokost som fungerar ( min egen menning) jag har haft väldigt jobbig torrhosta och den gav med sig lite när influensan gick över men jag har allt lite kvar och det är som du beskriver just på morgonen jag vet inte om det har me det att göra att jag slutat röka men dom säger att vissa får hosta när dom slutat men jag tycker nog att det är lite konstigt att du har fått det så lång tid efter du slutat men sånt kan nog läkaren hjälpa dig med .

Jag tycker det är väldigt starkt av dig att du har klarat av att va utan ciggaretter så länge och jag tror du får hjälp me dinna slemhinnor på nåt sett det hoppas jag iaf , förlåt för mitt tidigare inslag kollade bara lite snabbt igenom vad det handlade om o så :P ( fy skäms på mig) ska alltid läsa ordentligt vad det handlar om i framtiden .

Hoppas du har klarat dig nått så när bra :)


Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem