Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hem-DNA test för faderskap

Hem-DNA test för faderskap

Här hittade jag en intressant artikel, hett ämne så det ryker.
Ska misstänksamma fädrar få DNA testa sig för ett faderskap utan kvinnans vetskap?

Som jag läste i kommentarerna är det OK om de inte är gifta, men i ett äktenskap krävs kvinnans medgivande till ett faderskapstest, med andra ord är maken rättslös.

Här är länken till artikeln:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13082066.asp
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

Du har helt rätt...vi kommer ändå aldrig att komma överens i den här frågan....lika bra att vi tar semester.
Men en sista kommentar ska jag dela med mig av.

"Heja, heja !" mannen var en medveten feltolkning för att visa på det uppenbart helt galna i din ståndpunkt i frågan.

Klart alltså...MAKEN har INGEN somhelst skull till hustruns vänstrande och påföljande graviditet.
Den andra mannen som Du åsyftade är då fullkomligt irrelevant i sammanhanget...för det är MAKEN vi pratat om.

Varför ska han då lastas med föräldraansvaret ?
Fram tills nu har maken inte haft någon möjlighet att värja sig mot en bedräglig hustru och ni kvinnor verkar mest förespråka att han inte ska ha den möjligheten heller. Sen vänder ni på steken och säger att det kan vara befogat vid misstanke om otrohet !

Hur ska vi ha det ? Nej, men Ja ändå ! Förbjudet, men vi tillåter det ibland....Aaarghhh! allt blir bara ett mesigt kanske, kanske inte...bara vi skyddar brottslingen och straffar den oskyldige så blir allt bra !
(Göcke...kan Du inte fixa en smiley som bankar skallen i väggen ?)

Nä...nu markerar jag tråden som löst för vi kommer inte längre.
Jag önskar alla en trevlig semester och en god sommar....för nu har jag bara...19 minuter kvar...att jobba innan jag sliter av mig skjorta och långbyxor till förmån för shorts och T-Shirt.

//Breeze
Breeze, du fick ju sista ordet i alla fall.
Ha en skön semester och sköt om frugan och ungarna, fast i omvänd ordning!! Eller hur ska jag säga
Å de kändes skönt...

Ha det gott..
Annons
Det är ju inget att komma överens om, det är ju en självklarhet att det borde vara obligatoriska DNA test i samband med födseln. Tycker man inte det så har man inte tänkt på saken i någon beaktansvärd omfattning.

De enda argumenten jag har sett emot är på ren känslomässig nivå och bottnar hela tiden i föreställningen att "mannen måste kunna lita på kvinnan, annars är förhållandet ingenting värt". Det är ju väldigt lätt att sitta på sina höga hästar och häva ur sig sådana plattityder när man är kvinna och bergsäker på vilka barn som är ens egna.

Det verklighetsfrånvända i resonemanget är även frapperande, om alla människor litade på varandra så skulle verken DNA test, brottslighet eller krig behövas.
Att på ett forum diskutera utifrån uppfattningen att vi borde leva i en utopi är bara barnsligt och för alla andra deltagare lite pinsamt besvärande.
Love !

Varför tar du upp denna gamla tråd om du tycker det är pinsamt.Nu har du
ju väckt den björn som sover.

Jag tar för givet att alla som har barn skall veta om dom är far till dom.
Sen hur det ordnas på ett för alla parters bästa,är nog en nöt att knäcka.
leiake:

För att jag irriterade mig på att de dåliga argumenten emot.

P.S. Nöten kan knäckas med användning av PKU registret, svårare än så behöver det inte vara.
Love!

Hade aldrig hört talas om PKU.Men det är ju en brijant ide`,så jag tar mig
friheten att bifoga länk i ärendet för allas kännedom.

www.karolinska.se/templates/Page____44840.aspx - 39k

Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem