Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rekommendera en småbil i storlek 2

Rekommendera en småbil i storlek 2

Är på jakt efter en ny bil i storlek 2. Den jag tycker är snyggast och som verkar ha bra kvalité är Audi A2 med aluminium kaross. En annan skulle kunna vara Toyota Yaris och ytterligare en Pegeot 205.

Jag är en komplett idiot när det kommer till bilar och motorcyklar. För mig innebär dessa endast transportmedel.

För tillfället så kör jag en törstig Volvo 945 automat, som har gått 7 300 mil. Bilen är 96-års modell (röd) och välbevarad. Hur mycket tror ni jag kan få för den i utbyte??

Och vilken bil tycker ni att jag skall satsa på? Pengarna är inget problem i den här klassen. Observera, jag vill ha en ny bil, inte begagnad.

Tacksam för alla svar till en bilidiot

EZ
Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

I den här klassen är Golf överlägsen . Det gäller kvalitet , känsla precis allt tveka inte prova en Golf .
Ser du hur dum jag är. Hela den här klassen har ju blivit döpt efter denna modell.

Men är det berättigat med ett ca 12000:- kronor högre pris än hos konkurrenterna?

EZ
En annan sak jag hört är att de gamla Golfarna var förhållandevis bättre än de nya??

EZ
Annons
Nya Opel Corsa?
Jag har haft en Corsa för ca 10 år sedan och jag var väldigt nöjd med den.
Blev påkörd i sidan av en betydligt större bil och blev sedan ännu mer imponerad av bilen när jag klivit ut oskadd och sett skadorna.
Vi flög och snurrade ca 10 meter men ingen blev skadad i bilen.
Plåten runt skyddsburen visade hur illa tilltygad bilen blev.

Tror knappast att den nya Corsan är sämre!

En liten bil jag gått och sneglat på är Citroen C4, den enda bilen som fick 5+ av Aftonbladet i fjol.

Kolla säkerhetsbetygen på bilen! (Folksam tex.)
Det är viktigare på små lätta bilar än en stor tung Volvo.

/Egil
Audi A2 är nog ingen dum bil,annars skulle jag nog själv kolla på Opel Astra.
Om Golf har blivit sämre vet jag inte, men det verkar så,eller har ägarna blivit mer kräsna..
Som sagt inget lätt val :(

EZ
Åk runt till bilhandlarna och provkör så många olika du kan,och ta den som känns bäst för dig,det är ju väldigt individuellt, det som känns bäst för mig kanske inte känns bäst för dig..
Varför inte kolla in Skoda Fabia ?
Billig, idag är Skoda en riktigt bra bil och vad jag hört rätt så smart byggd.

Sen är det ju också vad man önskar av en bil...
En sak som är viktig på småbilarna är just krocksäkerheten. Och jag vet ingen som är intresserad att åka runt och krocka bilar för att ta reda på vad som är bäst.

Enligt tester så är just Polo och golf mkt bra.

Polon Tdi har låg skatt pga av partikelfilter och på lansväg drar bara 0,39 liter / 10km. Med 45 liter tank kommer man 115 mil utan att tanka och full tank kostar mindre än 500kr.

Billigt och bra.

/M
Måste bara slå ett slag för Toyota. Kvalitet rakt igenom. Yaris eller Corolla och allt vad de heter men maken till driftsäkra bilar vet jag inte om de finns.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem