Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rekommendera en småbil i storlek 2

Rekommendera en småbil i storlek 2

Är på jakt efter en ny bil i storlek 2. Den jag tycker är snyggast och som verkar ha bra kvalité är Audi A2 med aluminium kaross. En annan skulle kunna vara Toyota Yaris och ytterligare en Pegeot 205.

Jag är en komplett idiot när det kommer till bilar och motorcyklar. För mig innebär dessa endast transportmedel.

För tillfället så kör jag en törstig Volvo 945 automat, som har gått 7 300 mil. Bilen är 96-års modell (röd) och välbevarad. Hur mycket tror ni jag kan få för den i utbyte??

Och vilken bil tycker ni att jag skall satsa på? Pengarna är inget problem i den här klassen. Observera, jag vill ha en ny bil, inte begagnad.

Tacksam för alla svar till en bilidiot

EZ
Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Birger du har garanterat rätt i din analys. Jag tror inte att jag väntar. Jag vill byta bil iår. Nästa år blir den säkert mer än 10 000 dyrare ;)

EZ
Vart bor du nånstans? på landet? eller i storstad? i Göteborg så har man fri parkering på vissa modeller, i 3 år så det är nått att ha, om man nu inte är en som gasar tills det rasar förstås, det är pengar att tjäna där, räkna minst 6 kronor timmen, så blir det mycket i längden, om du bor utanför, så kolla upp några 4 hjulsdrivna modeller, så slipper man fastna, om du tar en lektion hur dessa fungerar, kan gräva ner sig ordentligt tyvärr.
Bor utanför Göteborg (Sävedalen) men vistas inte mycket i stan'. Åker till centrum kanske varannan månad.

EZ
Annons
Jag har inget körkort. Så jag har aldrig kört någon bil.

Men en bil som jag åkt i är Hyundai Atos, komforten är väl inte allt för skön, när man är så storväxt som jag är, men den är ju billig, från 80 tusen. Men den jag har åkt med som har denna bil har den inte krånglat mycket för, dock så är den ganska ny dock.Personen ifråga hade en liknande bil innan, och den fungerade bra den också.

Men som sagt, komforten för mig som storvuxen, är det ingen direkt skön upplevelse att åka i, men personen som äger den gillar den, så det är ju som någon sa innan, det är ju efter tycke och smak. Vi alla gillar ju olika. Dock så tror jag att dessa bilar görs i Asien någonstans. Du ville väl helst ha från tyskland om jag förstod dig rätt?

Jag åker ofta i en Opel Zafira, är dålig på det här vad det gäller klasser på olika bilar, men detta kan väl kanske inte ses som en liten bil kanske?, men rent komfortmässigt så är det en god bil att sitta i. Sedan att det är en gasbil som går som en kängru är ju en annan femma. Men det behöver man ju inte välja om man vill ha en bil, jag tror också att den inte drar speciellt mycket. Dock osäker på detta. För görs inte Opel bilarna i tyskland? Även om ägarna GM är stationerade i USA.
Tyvärr fel sida av Göteborg, Chefen för snöskottningen bor i Billdal och gissa tre gånger var man skottar först!
Skulle vilja ge honom ett skott

EZ

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem