Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rekommendera en småbil i storlek 2

Rekommendera en småbil i storlek 2

Är på jakt efter en ny bil i storlek 2. Den jag tycker är snyggast och som verkar ha bra kvalité är Audi A2 med aluminium kaross. En annan skulle kunna vara Toyota Yaris och ytterligare en Pegeot 205.

Jag är en komplett idiot när det kommer till bilar och motorcyklar. För mig innebär dessa endast transportmedel.

För tillfället så kör jag en törstig Volvo 945 automat, som har gått 7 300 mil. Bilen är 96-års modell (röd) och välbevarad. Hur mycket tror ni jag kan få för den i utbyte??

Och vilken bil tycker ni att jag skall satsa på? Pengarna är inget problem i den här klassen. Observera, jag vill ha en ny bil, inte begagnad.

Tacksam för alla svar till en bilidiot

EZ
Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

ElectricZombie !

Min grannes dotter har köpt en Peugot med skjutdörrar.Den är röd
och så söt så man vill slicka på den.

Detta med dörrarna måste du prova.Idealiskt när du åker och handlar i Allum.Att ingen har kommit på det förut.

Din Volvo är nog attraktiv med så låg mätarställning.Du får säkert mellan
55.000-65.000.Bilhandlare älskar välskötta beg. bilar med låg mätarställning.Begär 70.000:- så får du se.!!!

Har varit bilhandlare själv i 30 år.Något har man ju lärt sig.
Man behöver inte köra runt och krocka bilarna,det finns testcenter som redan gjort det.. Finns bl.a på folksams hemsida som tidigare nämnts..
Många bra förslag. Liksom andra har konstaterat så är den japanska kvalitén känd. Man kan helt enkelt inte göra fel när det gäller driftsäkerhet och kvalité.

Å andra sidan så är tyskarna bättre på det tekniska och fransmännen/italienare på design.

Man riskerar att bli tokig snart. Det är ändå en djungel ...

EZ
Annons
Här är den med automatiska dörrar.Du måste prova den.

www.smartson.se/test/bil/peugeot-1007.htm - 46k
Intressant, men rent allmänt har jag inte riktigt samma förtroende för franska bilar som för tyska, japanska eller för den delen svenska.

EZ
Köp en Toyota, den bara rullar och går. Köp ingen Skoda! Fråga mej, vi har både Toyota och Skoda. Jag besiktigade min Skoda förra veckan, den gick inte igenom, suck! Bara att öppna plånboken igen och igen och igen, visserligen bara 800:- den här gången + 200:- för ombesiktning.
Fast jag älskar min lilla Bettan alla fall
Håller med dig Joanna. Skoda har inte riktigt kommit ikapp de andra märkena, trots att de spottat upp sig ordentligt sedan landet blev fritt 1990.

För tillfället lutar det åt Toyota Yaris eller Audi A2. Men det är långt kvar till ett bilköp. När det gäller sådana här saker så är det ingen bra idé att förivra sig.

EZ
"En stor liten kombi"


Fabia Combi är en liten kombi, med ett bagageutrymme som lätt matchar många av de större bilarnas. Perfekt för dig som vill ha en stor bils alla fördelar, utan att förlora småbilskänslan.
Dessutom fick den 4 stjärnor i NCPA krocktest, vilket gör den här bilen till ett ovanligt smart köp.
Tack Ylvonne. Intressant, men som jag nämnde tidigare; min tilltro till Skoda är inte vad det borde vara

EZ
Jag har precis köpt en peugeot 206 -00 gått 5000mil, direkt import från Frankrike. Pris 40000. Är jag galen!

Jag blev väldigt förtjust i Fabia Combi när jag såg den och håller med Ylvonne

Som tjej kanske man kollar andra saker på en bil som tex färg och form? Nja jag har nog koll på lite annat oxå

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem