Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rekommendera en småbil i storlek 2

Rekommendera en småbil i storlek 2

Är på jakt efter en ny bil i storlek 2. Den jag tycker är snyggast och som verkar ha bra kvalité är Audi A2 med aluminium kaross. En annan skulle kunna vara Toyota Yaris och ytterligare en Pegeot 205.

Jag är en komplett idiot när det kommer till bilar och motorcyklar. För mig innebär dessa endast transportmedel.

För tillfället så kör jag en törstig Volvo 945 automat, som har gått 7 300 mil. Bilen är 96-års modell (röd) och välbevarad. Hur mycket tror ni jag kan få för den i utbyte??

Och vilken bil tycker ni att jag skall satsa på? Pengarna är inget problem i den här klassen. Observera, jag vill ha en ny bil, inte begagnad.

Tacksam för alla svar till en bilidiot

EZ
Antal svar på detta inlägg: 56
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Toyotan är den bil som det är minst prolem med. Ligger alltid i topp hos
bilprovningen över bilar med minst fel. Volvon bör du få ca 35-40000.
grave !

En så välskött Volvo med så liten mätarställning och en ägare.
50.000-60.000:- utan att ha sett den,minst.Antagligen perfekt skött och
servicebok.
Stämmer laiake. Likväl funderar jag på att lämna in den till en rekonditioneringsfirma för den slutgiltiga touch-upen. Men det kanske inte lönar sig?

EZ
Annons
Småbil klass 2???

Pröva en volvo 340!!!!

Lycka tilll!!!

Hahah, säkert Bubben

EZ
EZ - kolla i Alliansens valmanifestet
http://www.maktskifte.se/fileadmin/Upload/pdf/Valmanifest_2006.pdf
sidan 27 om "Miljöbilspremie i form av en skattesubvention för privatpersoner som köper nya
miljöbilar. Premien innebär 10 000 kronor i skattereduktion oavsett inköpspris."
Men det står inte när det blir.
Jaha ok. Hm, det där kanske på sin plats att vänta lite. Men tänk om det inte blir av, liksom många vallöften tidigare! Då har jag kanske vänta till ingen nytta, eller ännu värre. Bilarna kanske blir dyrare :(

EZ
Håller med dig. Egentligen är sådana löften dåliga för "marknaden". Man förstör ju för den fria konkurrensen. Bidrag finns/har funnits för ändring av energisystem/införa värmepumpar/gå ifrån direkt el etc. Jag tycker att inga bidrag ska fås till omställningar. I stället ska man se till att priserna på marknaden blir sådana att den enskilde konsumenten "själv kan räkna hem en investering". Annars blir effekten att folk skjuter på investeringen.
Byt bil du - man vet ju inte något säkert om framtiden, prisutveckling etc. Blir det 10000 kr skattereduktion så höjs väl bilpriset med det beloppet i stället så den stora förloraren skulle i så fall bli Staten dvs vi alla.
Ursäkta Göcke att vanliggroda och jag hade lite privat snack. Men du har fel det var inte från samma dator, enbart samma IP nr, vi satt på skilda ställen. Det finns som info för personer med mindre internetkunskaper faktiskt nåt som heter nätverk.
Om bilen, jag hämtade precis Peugeoten som vi köpt. En liten bil men med stora innerutrymmen. Lite storbilskänsla faktiskt. Kvaliten på detaljer såg också bra ut. Tycker faktiskt att vi fick mycket bil för 40000 spänn så jag är positiv till bilen.
pedhan, jag förstår att du tycker om din nya bil, att den funkar och att den ser bra ut på alla sätt. Frågan är: Hur länge? Vi får hoppas på att du har tur.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem