Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Var månlandningen en bluff?

Var månlandningen en bluff?

År 1969 sägs det att NASA landade på månen. Men gjorde de verkligen det eller har de lyckats med den största bluffen genom tiderna?
Jag tror att allt är en ända stor bluff av värsta kaliber. Nu tänker säkert många " Men herrena då, nu har huck fått dårdimpen eller nått?

Men varför tror jag att allt är en bluff?
Det första jag tänke...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

..but the moon we saw was another place.....the most expensive film ever made....Så sjunger The Refreshments i en låt som jag tror heter "Scratch the match time to lite the light"
Lyssna på den ,många argument för att det är saga, men vem vet?
Gott nytt på alla !
Här leiake ser du varför den står http://astro.vision.free.fr/download/fonds/11/apollo11_3c.jpg
nalle!

Tack! Jag har alltid undrat. Kunde ju varit något potenshöjande. Nu var det
bara en 90 graders sväng på flaggstången. Bra ide´.

Nu är jag övertygad om att dom har varit på månen.
Annons
Detta är ett vanligt fenomen när någonting stort hänt, som nu när STS-116 Discovery projektet är i hamn. Det har funnits många tvivlare som utgett böcker men lika många troende och vetande. Kommer ihåg ett bra Larry King program på CNN för ca 5 år sedan där man seriöst diskuterade detta om månlandning var en bluff.
Själv är jag 100%-igt övertygad om att Apollo 11 projektet genomfördes precis så som NASA beskrivit det och enl min uppfattning finns ingenting som talar för att det var en bluff efter att ha satt mig in i projektet, tror jag började redan 1969.......
Läs gärna en bra sida http://www.johnnyronnberg.com/astrowebb/rymdfart/historia/apollo/bluff.htm
Vi skall inte förta andras insatser eller förtala våra tidigare hjältar i rymden.
Facsinerande svar på sidan postad ovan, speciellt då den ger svar som verkar vara vettiga men som inte nasa själva har gått ut med.

Hur kommer det sig att så många experter har så olika svar? Hur ska man veta vem som har rätt om de kommer med olika förklaringar?

Påhittat eller verklig fakta?
från http://www.astrowebb.com/
"När man ser bilder på flaggan ser det ut som att det blåser, men det vet de flesta att det gör det inte på månen. Detta var också ett misstag för det var meningen att flaggan skulle vara spikrak men av någon anledning så tyckte Neil och Edwin att det skulle se snyggare ut om man skulle få det att se som att det blåste." hur vet man att de tyckte så?
Det skulle ju enkelt förklara och ellimenera frågeställningen ang. flaggen

Skoj att många tycker här OM ämnet, även om det alltid kommer finnas någon som skriver saker som i sig inte har med månlandningen att göra.

Det finns rätt mycket skrivit om "bluffen" men lite som förklarar motsattsen
Här är nåt för dom som gillar konspirationer:
http://www.konspiration58.com/default.php
Jag tror inte att Christer Fugelsang har varit uppe i rymden heller. Allt sådant här är bara bluff, så det så.
:pellefant:
Har du läst inläggen på deras forum, det är det ända som är sant på den sidan!
Huckleberry !
När man skriver om allvarliga påståenden skall man vara påläst och ditt inlägg ovan talar för att så inte är fallet. Du bör vara ödmjuk, inte smutskasta tidigare stora insatser. Sannolikt har många som har kunnskap i ämnet ignoreat denna tråd. Du får själv ta del av den vetenskap som NASA en gång publicerade. Detta forum har inte kompetens att reda ut konspirationer. Varför inte lägga ner lite tid och sätta dig in i ämnet. Föresten GOTT NYTT ÅR
Men va i !!
Vad är det med dig PonGot, seriöst så är det skrämmande att du överhuvdtaget anser dig ha rätt att hoppa mig på ett sådant sätt som själv ogillar!

Om du menar KSP58 så är det en fejkad dokumentär gjord av svt för att visa likheten med de som säger att förintelsen är en bluff.

Ödmjuk!? Jo jag tackar, det är väl precis vad du själv visar. Du tar förgivet att jag inte vet något om det jag skriver om.
Den kunskapen är något jag INTE grundar på egna ideér utan på det jag har läst. Eftersom jag har kollat runt på ca 10 st oberoende sidor där alla tar upp samma saker ang. månlandningen, sett 2 filmer och inte speciellt mycket info där NASA går ut och förklarar sig. Det är privatpersoner som går ut och berättar , inte NASA.

Sen undrar jag VAR jag smutskastar !! Jag ifrågasätter , förbannat stor skillnad!!
Allt som jag har skrivit finns ju att LÄSA på nätet, är det jag då som smutskastar då jag ifrågasätter??
"Detta forum har inte kompetens att reda ut konspirationer"
vart står det att vi ska reda ut det, så trött så förbannat trött på personer som vrider å vänder inlägg! Jag tyckte det var intressant å se om fler har läst och sett det jag har. De vet, alla andra vet inte.

Kom inte å säg åt mig vad jag ska göra å inte gör, för jag är fruktansvärt trött på personer som tror sig veta vad jag vet och inte vet och sen tillrättavisa folk pga. ja jag vet inte vad?
Men du anser dig väl ha rätten

Jag har ialla fall rätten att försvara mig och uttala mig ang. det du eller någon annan skriver OM MIG!

Förresten? är det vänliga tonen på slutet?Tyvärr kan jag inte ta det seriöst med tanke på tonen du har i inlägget

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem