Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Var månlandningen en bluff?

Var månlandningen en bluff?

År 1969 sägs det att NASA landade på månen. Men gjorde de verkligen det eller har de lyckats med den största bluffen genom tiderna?
Jag tror att allt är en ända stor bluff av värsta kaliber. Nu tänker säkert många " Men herrena då, nu har huck fått dårdimpen eller nått?

Men varför tror jag att allt är en bluff?
Det första jag tänke...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

skall inte ta ifrån er detta ämne , men vill bara nämna att vi har en liknande
tråd sedan tidigare. så ämnet är inte nytt på forumet.
Huckleberry !
Tack för ett mycket intressant inlägg. . Synd bara att många ( som vanligt ) ska komma med synpunkter på hur någon uttrycker sig eller framför synpunkter om ett ämne. . De borde försöka hålla sig till det som inlägget handlar om. . Men vi får nog leva med dessa "påhopp".

Vad inlägget handlar om är mycket intressant. . Jag har inte sett eller läst något om att månlandningen ev. skulle vara en bluff. . Men det skulle inte förvåna mig om det skulle visa sig vara en bluff. . Titta bara på allt som olika religioner och kyrkor har lurat människor att tro på under tidernas gång. . Eller förbjuder människor att tro på eller syssla med.

. . Gott Nytt År . .
Alla tvivlare!!
Kolla SVT 1 kl 2330 så får Ni svar på alla konspirationsteorier
Annons
Xenix: Det roliga är att den såkallade bluffen du påstår tom demeteras av media, som annars är så friska med att sakapa löpsedlar och skandaler.. ;)

Det första påståendet du kommer med är att det inte blev någon krater på månen efter landningen. Förklaringen till detta är enkel. Månlandaren hade knappt ingen motoreffekt alls vid landningsögonblicket. Dragningskraften på månen är så låg att vid nedslagsögonblicket så skapas nog enbart några småkraters runt månlandarens fötter.

Påstående nummer två du kommer med är att skuggbilden inte stämmer med solens, och det är helt korrekt. Skuggorna du ser kommer inte ifrån solen utan ifrån strålkastarna från månlandaren. Man var nämligen tvungen att ha strålkastare för att kunna se ordentligt. Skulle du befinna dig på månens solsida så skulle du kokas, då du skulle utsättas för temeraturer på mellan 400-500 grader celcisus.

Flaggan då? Ja den fladdrar på månen. Anledningen till att den fladdrar beror på att den är uppsatt på en halvslak fjäder. Att något rör sig på månen bevisar inte att det är en bluff.. Snarare så är det så att saker i vakum rör sig betydligt längre då det inte finns något luftmotstånd som förhindrar rörelsen.

Att du inte ser några stjärnor beror på att det är oerhört svårt att med vanlig kamera kan ta bilder på något väldigt ljust mot en väldigt mör bakgrund. Viu pratar om 40 år sen. Tekniken har gått frammåt sen dess..

I övrigt så får jag krossa dina teorier helt och hållet nu. Man har helt enkelt funnit utrustningen ifrån jorden. Med hjälp av teleskop så har man tom hittat resterna ifrån deras vistelse på månen för enbart några veckor sen..
Nu är det dags för rymdkapplöpning till Mars. Många tycker säkert att det är onödigt. Men jag tror att det är nyttygt. Ju längre ut man tar sig, ju längre i rymdforskningen tar man sig. :P
Det finns en artikel om månlandningen i Aftonbladets nätbilaga.Kan det bidra?
Nu är det väl bara att konstatera att en del ISare är obildade medan andra är bildade och pålästa. Så var det redan från starten av denna tråd. Nog är det en del som borde be om ursäkt för att de föringade ett fantastiskt uppdrag i NASAs regi. Fy skäms på Er! Läs och begrunda först....skriv sedan!
Tror fortfarande inte att månlandningen är en bluff. Då hade nog Putin sagt ifrån.

Men det var inte så länge sedan som vi människor trodde att jorden var platt.

Att den snurrade runt solen och själv snurrade ett varv. Urlöjligt
Den som trodde något så idiotiskt fick sitta i fängelse på den tiden.
Ha,ha!

Är det så långt till månen????

"För att göra avståndet mellan månen och jorden mer konkret kan det beskrivas på detta sätt: Om du sitter i en bil och kör 70 km/h och det skulle finnas en väg att köra upp till månen så skulle det ta 228 dagar att komma fram. Om start sker vid nyår är man framme i mitten av augusti"
För egen bedömning.

[ http://svtplay.se/v/1630405/manlandningen_40_ar/var_de_verkligen_pa_manen ] ..

Vänligen;
klipp & klistra

ändrade din länk Ozzy göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem