Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Var månlandningen en bluff?

Var månlandningen en bluff?

År 1969 sägs det att NASA landade på månen. Men gjorde de verkligen det eller har de lyckats med den största bluffen genom tiderna?
Jag tror att allt är en ända stor bluff av värsta kaliber. Nu tänker säkert många " Men herrena då, nu har huck fått dårdimpen eller nått?

Men varför tror jag att allt är en bluff?
Det första jag tänke...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Ozzy!

Inte blev jag klokare av din länk.

Men rent logiskt och sunt förnuft gör mig förvissad om att dom har varit där.

Jag tror inte vi har någon nytta av månen. Men vi har fått mycket på vägen.

Moonboats. Dom var varma och bra.
Microvågsugnen. Ofattbart bra.
Satellitsändningar på TV. Bra!

Det finns nog mycket mer.
leiake
Det var inte meningen man skulle bli klokare, snarare tvärt om. Man blir hur som helst tvungen att ta ställning. Alla fakta och tolkningar finns där.
Varför åker de inte till månen oftare, men till mars vill de åka,(dyrt och långt)???
Jo för att det inte är säkert att åka till månen det ska finnas ett bälte (av nå slag) som är farligt att passera på väg till månen,annars vore det närma och bra att åka dit (och billigare)...
Annons
För ett tag sedan åkte en Japanskt rymdfarkost upp till månen, de skulle ta bilder på resterna av USAs rymdskrot mm...
Men de blev säkert hotade att inte ta de bilder som inte kanske fanns rester av skrotet...
någon som vet ???
fler nytta av månen/
månskenspromenader, ebb, flod,kalla nätter,månljust, he he
att det skulle vara en bluff, varför kommer den frågan upp överallt...?
ingen rök utan eld...!
Van Allenbälten...heter det
Nu läser jag att dom har monterat speglar på månen. En av speglarna är
sönder men flera av dom fungerar.

En är 3 meter i diameter. Undrar hur den kom dit. Det är ju lika stort som en studsmatta som barnen leker med.

Antagligen är det en ram som dom har monterat. Över den har dom spänt aluminiumfolie.

Men det är konstigt att jag aldrig under dessa 40 år har hört talas om dessa speglar.
Frågan är väl vem som bor där och behöver så stora speglar?
Han heter Gubben i Månen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem