Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Misshandlad

Misshandlad

Jag skulle vilja diskutera kvinnomisshandel med andra som har råkat ut för samma sak.
Han sade han älskade mig, samtidigt som han gav mig skuldkänslor. Han grabbade tag i mitt hår och slet. Han tog ett hårt grepp runt mina handleder och kastade omkull mig. Jag blev sårad, men han sade det var mitt fel. jag behövde "tuktas".
Flydde från min bostadsort efter att han tagit strupgrepp på mig. Allt känns så hemskt! Polisen har lagt ner utredningen. Lever med skyddad adress. "Stina"
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Har inte varit med om det för jag är MAN, men tycker det är för djävligt. Osäkra småpojkar som måste slå på kvinnor för att hävda sig.
Snälla, rara Stina. Det är fruktansvärt, det Du har utsatts för.Och illa är det, att sådant uppenbarligen händer ofta. Det gör också att många kvinnor börjar misstro och hata män över huvud taget, vilket naturligtvis är fel.
Grejen, tror jag, är för det mesta att kvinnan styrs av sina känslor. Många män är däremot mera känslokalla och deras handlande styrs dels av raseri för att de - som Sven säger - är osäkra och dels efter kallt kalkylerande.
Det är väldigt illa när misshandlade kvinnor mister förtroendet för män. Jag försäkrar dig, Sina, att det finns många både snälla och rejäla män här i världen. Så mist inte din tilltro till Mannen, generellt sett. Var bara mera uppmärksam och ta tid på dig innan Du inleder ett förhållande.
Kram på dig.

Hans
Hm, kolla hur mycket droger som varit med i bilden (alkohol främst)... det blir nog skrämmande statistik
Annons
Hej Stina, jag har inte varit med om det du skriver om men skriver en rad ändå.
När han säjer att han älskar dej och sen ger dej skuldkänslor tror jag kan bero på att han är osäker på sej själv och rädd att du ska lämna honom och att han vill att du ska tycka synd om honom.
Att du skulle behöva "tuktas" är ett sätt för honom att göra sej fri från skuld och belasta dej istället vilket är ju väldigt lättsamt för honom.
Och sen att du måste flytta på okänd adr. när det är han som skulle behöva ta itu med sej själv och få hjälp..om det nu finns nån.
Han är bara en osäker, rädd krake i ett skal.
Va' rädd om dej Stina och hoppas det ordnar sej.

/Benny.
Detta meddelande riktar jag till alla tjejer och kvinnor som gnäller över hur deras män behandlar dem illa.

-> Det är aldrig ens fel när två träter. <-

Min gamla skolfröken brukade säga till oss när någon sade "Men det var ju han som började" att "det hindrar inte att du är den som avslutar det".

En annan gammal klassiker är:

-> Som man bäddar får man ligga <-

Någonting att fundera över innan man blir tillsammans en person som kanske är häftig men inte alltid så snäll.

Försök inte göra er till offer, det var ursprungligen även ert val att bli tillsammans med dessa personer, och det är ert val att stanna i X antal år i ett katastrofalt förhållande.


// Los Lovos
los lovos..det finns principer.."aldrig slå en kvinna är en"
Detta verkar inte fråga om fel o rätt i en diskussion utan ett övergrepp.
kvinnor kan driva en man till vansinne självklart..men där argumenten tryter tar näven över.
En man bör lära sig 1.Aldrig slå en kvinna.
2.Uppehåll i relation är bättre än
att käfta när ingen kommer ge sig.
3.Man kan klara sig utan en "mamma"

Tiden är för dyrbara att kasta bort på skit.
Gäller ju kvinnor som män.


Det är nog mer komplicerat än så Los Lovos.
Jag kan tänka mig att det i en del fall finns mycket rädsla inblandat. Då är det inte så enkelt att bara ta sitt pick och pack och gå sin väg...
LOS LOVOS......jag hör att du är inte riktigt säker på dej själv...om man diskuterar och inte får rätt ..... måste man slå sig till rätta då??.... visst finns det stunder då man tänker "men fattar Hon/Han inte" men varför inte vara en MAN/KVINNA å prata istället....det är min livsfilosofi...alla tänker vi olika men alla vet vad som är RÄTT/FEL om man har lite sunt förnuft. Och du Stina mina tankar är hos dej (å alla andra som blir misshandlade)

/Sven
förresten LOL LOVOS om du nånsin vill ha en DISKUTION så bara hör av dej "Som man bäddar får man ligga" Har du nånsin bäddat med misshandel????????
blixtrar den ene & Sven:

För det första kan jag på ett djupare plan ifrågasätta vem som egentligen är helt säker på sig själv. Men i frågan för handen kan jag upplysa om att jag är 100 % säker på mig själv, det skulle aldrig falla mig in att ta till nävarna för att argumenten tryter, vare sig det var en man eller kvinna som stod framför mig.

Vi tenderar att framställa offer så ofta vi kan, och i kvinnofridsfrågan är det extra tydligt.
Jag vidmakthåller dock - "leker man med elden kan det hända att man bränner sig".
Blir man tillsammans med avskum så kan det hända att man får stryk.

Det må vara varje kvinnas RÄTT att bli tillsammans med vem hon vill utan att riskera att få stryk, det må vara varje kvinnas rätt att bete sig flirtigt på krogen för att sedan åka hem med tre främmande män utan att bli våldtagen. Men dylikt beteende är ett risktagande i vår inte helt perfekta värld, och det finns risk för att man får stryk av fel make, att man blir våldtagen av tre främmande män.
Det är MIN rätt att vifta med sedelbuntar mitt i natten i kungsträdgården, men gör jag det riskerar jag att bli rånad. Det är min rätt att åka till Tensta eller Rosengård och dela ut Sverigedemokratiska valsedlar, men gör jag det riskerar jag att bli misshandlad.
Jag avhåller mig följaktligen från ovanstående övningar.
Göran Kropp dog under en av sina expeditioner, sådant händer när man är "äventyrare" till yrket, det är ett kalkylerat risktagande.

Polismördarna från Malexander, Trippelmördaren från Åmsele, Mattias Flink, Stureplansmördarna - dessa är bara några exempel på män som ostridigt har tydliga våldstendenser, men ändå erhåller drivor av kärleksbrev från tjejer i varierande åldrar. Samma fenomen finns i hela världen, Ted Bundy gifte sig mitt under en rättegång i vilken han dömdes till döden.
Så länge som tjejer dras till och beundrar "farliga killar" så kommer problemet kvarstå.

Var och en får bära risken för sina egna handlingar.

//Los Lovos

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem