Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Misshandlad

Misshandlad

Jag skulle vilja diskutera kvinnomisshandel med andra som har råkat ut för samma sak.
Han sade han älskade mig, samtidigt som han gav mig skuldkänslor. Han grabbade tag i mitt hår och slet. Han tog ett hårt grepp runt mina handleder och kastade omkull mig. Jag blev sårad, men han sade det var mitt fel. jag behövde "tuktas".
Flydde från min bostadsort efter att han tagit strupgrepp på mig. Allt känns så hemskt! Polisen har lagt ner utredningen. Lever med skyddad adress. "Stina"
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Hmm många åsikter e det ..men misshandel är fel vid konflikter å i alla andra lägen oxå! Förlåtelse börjar ju oftast med sig själv innan man kan förlåta en annan..det är kraftfullt ord och tappar nog kraften vid för många upprepningar...varje människa ansvarar för sina handlingar och bör också kunna ta konsekvenserna...vad ja vill säga är behandla andra som du själv vill bli behandlad..förhoppnings vis med kärlek och respekt
Läs denna artikel om misshandel, den tar upp att även kvinnor misshandlar!

Skönt att läsa i detta forum, att det finns de som Los Lovos som kan se fler nyanser än svart och vitt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=370807&previousR
enderType=2
openminded . intressant läsning, studenter måste vara ett speciellt släkte. eller är samhället så överlag?
Tycker iallafall, att misshandel oavsätt från vem är fel.
Tar man till våld så är en spärr borta i relationen till andra.
Annons
Jag är man och har suttot inne i 6 år.
När jag kom ut blev JAG misshandlad av min kvinna.
Jag vågade fan inte anmäla henne då hon hotade med att anmäla mig för allt hon kunde hitta på. Hon sa vem tror de på?mig som är ostraffad eller ett svin som du som är straffad!?

Efter ett års förnedring drog jag....jag vet hur det kan kännas att leva i ett förhållande och man inte orkar gå fastän man bespottas och blir slagen varje vecka.


(ängel)
Not only you ; som du säger "only me".
Det finns många som, liksom du, slutligen har lämnat sina sk.
"helgon"....Dom är inga helgon, dom bara försöker utnyttja en
allt vanligare åsikt/uppfattning om att män skulle vara ena djä...
monster som slår och förtrycker de stackars kvinnorna.
Min syn på saken är att det i stor omfattning är kvinnosaks-före-
språkarna som trissar upp en falsk syn på sakerna.

För din del var det bra och helt rätt att du slutligen drog, som du uttrycker det..Lycka till i framtiden...Och känn dig inte förnedrad utan ryck upp dig och var bara glad att du lämnade den sortens hona.

Vi är alla människor på samma jord...Att vi sedan har olika kön och storlek och styrka har bara med fortplantnings-mekanismen att göra...Hjärnornas utformning och funktion är nog i stort sätt densamma...Skillnader beror nog huvudsakligen på hur hjärnorna har programmerats...Och om det har kommit in virus eller "dum-ware" på samma sätt som i en dator så går det säkert att få bort det, även om det kan ta en viss tid...Man ska aldrig ge upp.

Have a nice future.
förr sa man ,
det är aldrig endast en som träto.

Men snälla sluta att skylla ifrån er.
oavsätt om ni är man eller kvinna så är det fel.

Och på toppen på isberget, där regerar männen.
Det kan man ju se bara av att samla in de senaste morden.
eller andra grova händelser. vi är över-representerade.

vi har inte kommit ur grottstadiet ännu.
Ang. de patriarkaliskt uppbyggda samhället, så ser vi nu bara i senaste veckan ett lysande exempel på hur man i domstolar ger signaler om hur kvinnor "ska" behandlas. Dessa signaler tror jag är väldigt viktiga för hur andra i sin tur behandlar varandra. Det jag syftar på gäller den 13-åriga flickan i Motala som fick "skylla sig själv" för att hon druckit alkohol. De fyra inblandade männen gick i princip helt straffria. Fallet togs inte ens upp i HD. Män behöver i lagens mening inte ta något ansvar för sina handlingar, detsamma gäller dock inte kvinnor. Det är vad vi får höra gång efter annan, och ett till exempel ger ju signaturen Jönsson här i sitt inlägg. Kom sedan och säg att det inte finns patriarkala strukturer och att kvinnor ska tänka sig för och se signaler osv. Här tog man inte ens hänsyn till att flickan endast var 13 år. Hur mycket livserfarenhet har man då man precis står på gränsen till vuxenvärlden och hur mycket kan man begära av en så ung person. Nu ändras lagen, men alltså inte förrän nu år 2005!!! Det finns mycket kvar att göra. Framförallt detta att ändra inställningen hos män att de inte har någon samhällelig skyldighet att använda huvudet.
Hej Stina.
Lova mig en sak. Gå aldrig tillbaka till honom.
Alltför ofta sker detta - att " svinet " som misshandlat - går ned på knä och tigger och ber.
Han lovar och svär att han aldrig ska göra om det - att han nu ska bli en helt annan människa.
Och kvinnan förlåter - och går tillbaka till honom.
Beroende på moderskänslor kanske . . . vad vet jag.
MEN - HON ÅKER DIT PÅ DETTA IGEN . . frågan är inte OM - utan NÄR.
En man som har misshandlat sin kvinna en gång - kommer med matematisk sannolikhet att göra om detta igen.
Så är det bara . .
Kurtan.
Stina, det du gått igenom ska ingen behöva genomlida. Det är fruktansvärt varje gång och jag hoppas verkligen att du inte tar på dig någon skuld i det hela eller slätar över det han gjort. Varje person står själv för sina handlingar och han måste stå för sina. Du är - vad som än har hänt - oskyldig till att bli misshandlad.

Han är ett kräk - du får leva med skyddad adress - polisen står med armarna i kors....det är svårt att tro att det är så det är i Sverige idag. Men det är det....
Jaha?

Och vad har ni för patentlösningar?

Ska polisen inte stå med armarna i kors?? Ska polisen kanske krossa knäskålarna på Stinas X .. ska polisen låsa in honom på livstid ?? Vad är det Sveriges polis bör göra för att vara alla till lags?

Ganska snabbt slutade människan äta flugsvamp, man förstod att det var dåligt. Detta insåg man eftersom man blev sjuk och mådde dåligt de gånger man försökte.
På samma sätt försöker väldigt få människor tämja vargar, lejon, hajar, eller liknande. Detta eftersom många som försöker blir uppätna eller eljest skadade.

Den enda grupp människor som vägrar förstå vad som är bra för dem är kvinnorna.
Man tycker att generationer av misshandlade kvinnor borde ha skapat samma slags instinktiva avståndstagande gentemot misshandlande män som mot varma spisplattor.

”Umgås man med svin finns det risk att man får dynga på sig”

”Den som leker med elden riskerar att bränna sig”

”Som man bäddar får man ligga” …

Osv osv ..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem