Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Misshandlad

Misshandlad

Jag skulle vilja diskutera kvinnomisshandel med andra som har råkat ut för samma sak.
Han sade han älskade mig, samtidigt som han gav mig skuldkänslor. Han grabbade tag i mitt hår och slet. Han tog ett hårt grepp runt mina handleder och kastade omkull mig. Jag blev sårad, men han sade det var mitt fel. jag behövde "tuktas".
Flydde från min bostadsort efter att han tagit strupgrepp på mig. Allt känns så hemskt! Polisen har lagt ner utredningen. Lever med skyddad adress. "Stina"
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

JAG HAR VARIT MED OM MISSHANDEL OXÅ.....jag förstår hur jävligt det känns...och hur tomt det är innuti....

När hjärnan e "tom" så kommer knytnävarna fram...

När dom som slår inte har några argument kvar eller inte vet vad dom ska säga så bevisar dom sin styrka på ett sätt som borde vara förbjudet... Slå, dra i håret, knuffa (you name it)....det finns många sätt som en "tom hjärna" kan visa sig på.... Allt för att behålla en maktpossition....

För mig var det nästan samma sak.....
Midsommar....fest....BRÅK...
Jag och min sambo, båda lika envetna och har lika korta temprament....
Men midsommar 2004....hummm....den glömmer jag aldrig....

Började tjafsa om nån skitsak...
Kalabaliken slutade i att han knuffade ner mig i golvet flera ggr....låter kanske inte så farligt....men min högra överarm gör fortfarande ont om jag bär något tungt, har den i vissa lägen, och jag är inte längre lika rörlig som förut...

Det va bara det lilla.....När hans näve kom helt oförberett rakt i mitt ansikte....PANG!!! Det ömmade, värkte....tårarna brann innanför mina ögonlock....jag ville slå tillbaka.....jag ville skada honom också.
Jag var så arg och vansinnig innom mig själv, men visste på samma gång att jag inte har en chans emot honom.....

Jag grabbade tag i min väska och drog med all kraft jag hade den rakt i hans bakhuvud.....

Vi SKREK knuffades, spottade på varandra....

Jag stack ifrån lägenheten.....
Kom hem klockan 06.00 morgonen efter....
Kinden kokade fortfarande efter hans slag....

Bråket började igen....fast nu bara med ord.....

Sov....

När jag vaknade så gick jag och kollade på min ömmande kind, helt röd/blå....
Slaget resulterade i att jag också hade en "blåklocka" runt ögat....

Ringa till jobbet.... -Jag kan inte komma på ett tag, blev misshandlad på stan när dom försökte sno min väska....vill inte visa mig så här för "gubbarna" (jag jobbar med...)
LÖGNEN.....den bara rann ur mig som om det skulle ha varit så det gick till....
Jag ville inte säga sanningen....jag kunde inte säga sanningen.....

Var hemma en vecka....min kind va alla regnbågens färger.... Hade långa samtal med min sambo om varför detta hade hänt....han hade en fruktansvärd ångest, som jag hoppas sitter kvar än i dag....

I DAG: vi festar ALDRIG tillsammans.... Kommer ALDRIG festa tillsammans..... Och lögnen hänger kvar att det va en fylle-grej.

Kommer aldrig att förlåta detta....ALDRIG!!!
Håller med Los Lovos i mångt och mycket men det rättfärdigar inte att slå en kvinna eller man.

Varje kvinna har ju rätt att klä sig sexigt om hon vill men då får hon även räkna med uppvaktning från våran sida och handen på hjärtat tjejer så är väl det ni vill eller....vi män tänker inte alltid med det vi har mellan ögonen helst inte då det finns alkohol med i bilden,tänk på det.

Just detta med att tjejer dras till vissa "rötägg" av män kan jag inte begripa eftersom jag är man, men finns det någon kvinna som kan je mig en förklaring till det så vore jag tacksam.Är det eran modersinstinkt kanske...

Ett råd kan jag ge er kvinnor som blir misshandlade,det är att dra er ur i tid oavsett hur mycket ni älskar denne person för det kommer att fortsätta vad han änn säger,för jag har sett det på nära håll.

P.S lär känna mannen riktigt innan ni ligger med han för har han intresse av er mer änn ett ligg så kommer han troligen att vänta tålmodigt.
Man får ALDRIG slå en kvinna om man är man! Det är ju kvinnan som föder dem och är alltså "Livets moder".
Så enkelt är det.
Annons
Något jag finner intressant med Stårsans inlägg är att hon trotsallt stannar kvar hos den som slog henne, Samtidigt som hon skriver att hon aldrig kommer förlåta honom...

Den relationen kommer ju aldrig funka. det som hände den kvällen kommer ligga och tära på förhållandet så det tar slut förr eller senare endå. Bättre att göra det tidigare än senare.

Till Rob:

Jag förstår vad du menar, och hur du tänker.
Egentligen vet jag inte varför jag stannade??

Vi har diskuterat detta ut och in....bak och fram....upp och ner...
Det va en liten bagatell som förstorades upp...och där efter blev det STOR BRÅK.

Båda var berusade, (nu dricker vi aldrig samtidigt) och lika aggresiva.Måste kanske säga att jag fick ju in några smällar oxå....

Men jag kan ÄRLIGT säga OM....om det skulle hända något liknande igen så är det han som ska ut från lägenheten....om jag så ska ringa polisen på honom...

Båda vet nu vart gränsen går och han har mer respekt för mig och mina åsikter nu än förut.....Han vet att det minsta misstag kan få mig att slänga ut honom på bar backe...

Jag vet att innan detta hände så sa jag att om någon kille någonsin skulle lägga handen på mig så skulle det ta hus i helvete....men nu vet jag att det är lättar sagt än gjort....
Rob:

Jag är mycket starkare nu än innan....jag vet exakt mina gränser och vad jag går för....det vet han oxå....och han vet vad som gäller innanför dörren på min lght.

Kvinna och stark!!!
Det finns inga ursäckter.
Att ta till våld är inte något man kan eller
ska kunna usäkta bort.
Alla borde ta ansvar för sina handlingar.
att skylla på sprit eller drogger är att dumförklara sig själv.

för sjutton hakar vi är snart inne i 2005
och det har inte färändrats ett dugg.

Kvinna/tjej blir du misshandlad/slagen så bara dra.

mvh // göcke
Göcke...

Så du påstår att jag dumförklarar mig själv??

Har du varit med om nåt liknande själv??
Jag blir så trött på denna debatt!!!
"Aldrig slå en kvinna"... vad är det för ordspråk, eller princip? Har en misshandel mot en kvinna blivit ett speciellt brott?
Man ska väl, för helv…., ALDRIG misshandla NÅGON!
Misshandel ÄR ETT BROTT! Om det sedan gäller en kvinna, barn eller en man, har väl ingen betydelse.
Respektera varandra. Den som inte respekterar andra förtjänar ingen respekt.

Respekt är inte rädsla. Respekt är något man förtjänar.

Den som slår och använder våld i ett "svagt" ögonblick kommer att göra det igen.

Stanna inte kvar hos någon som slår dig oavsett om du är man eller kvinna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem