Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Misshandlad

Misshandlad

Jag skulle vilja diskutera kvinnomisshandel med andra som har råkat ut för samma sak.
Han sade han älskade mig, samtidigt som han gav mig skuldkänslor. Han grabbade tag i mitt hår och slet. Han tog ett hårt grepp runt mina handleder och kastade omkull mig. Jag blev sårad, men han sade det var mitt fel. jag behövde "tuktas".
Flydde från min bostadsort efter att han tagit strupgrepp på mig. Allt känns så hemskt! Polisen har lagt ner utredningen. Lever med skyddad adress. "Stina"
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

PW:

Vadårå? Om min syster blev grovt misshandlad eller våldtagen så skulle både jag och andra göra processen kort med kräket som gjorde det, utan att skämmas.

Och om du någongång ser honom slå henne så har du laglig rätt att ta på dig hennes nödvärnsrätt.
Uppfriskande att läsa dig i det här ämnet Los Lovos! Du har ordning på moralen i mitt tycke.
Los Lovos , det är ju innom vissa gränser det också.
Men jag håller med dig jag skulle nog också göra mig olycklig.
Annons
Jag tar helt avstånd från kvinnovåld. Kan inte förstå hur någon kan ta till det. Är det spritens fel? För lite (att det tar slut) eller för mycket?
Skulle kemisk kastrering hjälpa? I så fall rekommenderar jag det eller något annat neutraliserande om det finns.
I varje fall ska kvinnan omgående lämna förhållandet och inte känna skuld. Se till att få skydd om inte annat så från vänner. Dyker "kräket" upp och bli hotfull, gillra en fälla så att övervåld kan tillgripas så att han elimineras för gott.
Håller helt med om avståndstagandet till kvinnovåld, Birger

Men låt oss inte glömma den absolut vanligaste typen av våld i samhället: mansvåld. Män slår andra män. Hoppas du tar precis lika mycket avstånd från det.

Liquidchild - jag har alltid tagit till benen om risk funnits för våld. Längesedan i och för sig för idag är jag inte lika snabb som på 70-talet (11,6 s på 100 m). Idag utsätter jag mig inte för riskabla situationer + jag bor på ett sådant ställe där risken är minimal. Mycket beror på ens eget beteende. Söker man våld kan sånt uppstå i fyllan och villan t ex. Man lär med åren och "tar inte diskussioner" vid olämpliga tillfällen. I varje fall inte med nävar även om jag tycker att det var mycket renhårigare förr, slagsmål. Inga sparkar med stålhätteskor, knivar etc. Mera rejält - fast jag har alltid undvikt dem - feghet? klokhet?
Man måste kunna överse med oförätter - glömma - livet går vidare etc.
Ha en trevlig kväll!
Los Lovos:
Har tänkt många gånger på det du säger, det jobbiga i situationen är att jag tycker väldigt mycket om henne oxå. Har talat om för henne att jag kan hjälpa henne att få han att förstå ett och annat men hon vill inte det. Hon säger att hon ska ta hjälp från nån utomstående...

Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem