Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vilken bil föredrar ni?

Vilken bil föredrar ni?

Man kan tycka mycket om bilar men det märke man kör är väl alltid bäst?
Har en SAAB 9-5 och är förbannat nöjd med den, bra drag i motorn, sitter oförskämt bra (diskbråcksproblem), lastar mycket och bra för övrigt enl. mina önskemål. Kan åka långt utan att bli trött vilket jag kan bli i många andra bilar.
BMW 3 serien t.ex. åkte ner till Holland med den och kunde bara konstatera att SAAB:en hade varit att föredra, men det var den firmabilen som var ledig och den egna tar man inte gärna på tjänsteresor.
Så vilken tycker ni är en bra bil?
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Måste nog hålla en knapp på Volvo där. Jag har haft både Audi och Bmw som iochförsig bjuder på en roligare körupplevelse. Men rent komfortmässigt så har jag ännu inte kört en bil som som toppar min s60 med sina breda välformade och sådär lagom hårdmjuka säten . Kanske inte den vackraste av bilmodeller men skön är den.
Den bil jag haft med mest komfort är nog bmw e-34, jag hade en 530 automat:)
Den rörde på sig rätt hyffsat också, soppaförbrukningen var runt litern om man inte körde som en biltjuv eller yrkeschaufför.

Nissan terrano är också en bil som är behaglig, man sitter högt i dem och man har bra sikt. de drar ju en del soppa, så nån sån blir det inte igen. Tror jag

Nu har jag en 9000 och den går bra, billigt och skönt, billiga i inköp är de med.
Har nu äntligen hittat min drömbil, en BMW 325IA, vilket drag och vilken komfort, helt underbar, nästan 200 hk under huven, då vet man att det finns krafter. Njuter varje gång jag kör ut ur garaget. Drar mellan 0,6 till 1 liter ca, beror ju lite på hur man kör förstås.
Annons
Jag införskaffade mig en Chrysler Grand Voyager (långa modellen) för snart tre år sedan och jag ångrar det inte en sekund.

Sitter superbekvämt och lastningskapasiteten är enorm.
När vi flyttade så slängde jag in vår hörnsoffa + några flyttkartoner + några säckar med kläder/sängkläder + några växter.

Visst, den kan vara törstig om man kör som en dåre.
Vi körde ner med den till Hamm i Tyskland förra året, topphastigheten låg på runt 150 (jag var inte själv i bilen, hade med mig halva familjen + två vänner) och genomsnittsförbrukningen låg på 1,2 liter/mil = helt OK :)

Det enda negativa är att när man ska lasta en massa så ska stolar och soffa ut och dom är inte lätta :(

Mattias
Ja jag åker Lexus Ls400 och Rx400h och bättre bil har jag aldrig haft.
Mycket bra komfort och inte bränsletörstig trots stora motorer. Där har både SAAB och Volvo lite att lära sig. Har även en Volvo 855 automat i frugans firma. Och den är törstig drar säker över litern milen till skillnad mot Lexus.
Skaffade mig en Subaru Forester 2,5 XT för ett par år sen och gillar den på alla punkter utom en... bränsleförbrukningen.
Har aldrig kommit under 1,15 l/milen, men det är kanske inte så konstigt, Subaru har stoppat i nästan samma motor som sitter i deras Impreza WRC modell... lite annorlunda turbo och troligen andra kammmar.

Stark och snabb (0-100 på 6 sek), toppar 225 och man märker knappat att man har hängt på ett släp eller husvagn.

...Inte illa pinkat för en jeepliknande SUV !
Hela familjen är nöjd med vår Audi A6 Quattro. Går i ur och skur men lite jobbigt att serva själv. Bara att byta en Xenonlampa tog mig nästan 2 timmar. Om tillfälle gives skall jag ta en tur uppför hoppbacken i Finland (om ni minns TV reklamen)
Fantastisk väghållning både sommar och vinter.
Som gammal bilhandlare så vet jag allt. Tro mig!!

Mercedes är otvivelaktigt bäst. Man får en känsla av kvalitet när man sätter sig i detta fordon. Dessutom en känsla av trygghet, samt en viss social status. Inte att förglömma. He,he!!

Jag kör en gammal Toyota Carina E 2.0 GLE och den är fan en trotjänare som heter duga, den drar ungefär runt 0,5-0,7 liter milen skulle jag tro har inte mätt upp den men, jag kör varje dag och sedan till kompisar på helgen så det blir c:a 79 km i veckan, men ändå tankar jag bara en gång i månaden.

Rost börjar komma nu efter 14år lite yt rost

Mycket nöjd med denna bil

Skall jag gnälla på den är väll att den inte har någon AC eller något sådant krims krams men det finns korsdrag det är grejor det.
Mercedes jojo http://www.rost-skit.se/site4.html

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem