Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vilken bil föredrar ni?

Vilken bil föredrar ni?

Man kan tycka mycket om bilar men det märke man kör är väl alltid bäst?
Har en SAAB 9-5 och är förbannat nöjd med den, bra drag i motorn, sitter oförskämt bra (diskbråcksproblem), lastar mycket och bra för övrigt enl. mina önskemål. Kan åka långt utan att bli trött vilket jag kan bli i många andra bilar.
BMW 3 serien t.ex. åkte ner till Holland med den och kunde bara konstatera att SAAB:en hade varit att föredra, men det var den firmabilen som var ledig och den egna tar man inte gärna på tjänsteresor.
Så vilken tycker ni är en bra bil?
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Jojje!

Du kör antagligen moped med stödhjul.

Men du är grym på att hitta på "Google".
Jojje!

Såg att du körde Toyota Lexus.

Men Mercedes är ett strå vassare.
Det finns nog inget bilmärke som har dåligt andrahandsvärde i förhållande till nypriset som mercedes,det är bara status bland nysvenskar nuförtiden..
Annons
pellefant!

Kollade din profil. Jag vet vad jag har dig.

Din inkomst är bra. Men en Mercedes är i överkant.
Du har "fötterna" på jorden.

har en ny volvo xc 60
Jag har en Peugeot 307 kombi -06 som jag tycker är toppen!
fjällkobonde !

Har du en bil??. Jag har förstått att du har en traktor.

Men nu blev jag förvånad. Minst sagt!!
En mercedes är inga som helst problem för min inkomst.. :) Funderar faktiskt på en slk 230 för tillfället, just för att dom är så billiga begagnade.
Jojje ser i din profil att du är doktor. Hittar dig inte i läkarmatrikeln men man kan ju vara doktor på många områden. Vi är båda piloter. Vad har du för cert? PPL? CPL? ATPL? Vore kul att veta då jag är flygläkare.
Det är som jag säger att den bil man har är troligen den som är bäst för en själv och den man "älskar" mest... oavsett skick och andra parametrar.
Men vad är det som gör att man faller för just "den" bilen? Bilen med DET!!
Färg, former, interiör eller vad?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem