Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vilken bil föredrar ni?

Vilken bil föredrar ni?

Man kan tycka mycket om bilar men det märke man kör är väl alltid bäst?
Har en SAAB 9-5 och är förbannat nöjd med den, bra drag i motorn, sitter oförskämt bra (diskbråcksproblem), lastar mycket och bra för övrigt enl. mina önskemål. Kan åka långt utan att bli trött vilket jag kan bli i många andra bilar.
BMW 3 serien t.ex. åkte ner till Holland med den och kunde bara konstatera att SAAB:en hade varit att föredra, men det var den firmabilen som var ledig och den egna tar man inte gärna på tjänsteresor.
Så vilken tycker ni är en bra bil?
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

mr TACO det är trevligt att vara välkommen till ett nytt forum. Hej! leiake att ha roligt och få ett gått skratt förlänger livet säjs det.
Engelska biltillverkare i Solihull i alla fall är inte helt opåverkbara av framtidens påfund om man får tro en historia jag hörde för ett tag sen. Man hade uppmärksammat japanernas framgångar och beslutade besöka konkurrenterna. Man blev väl mottagna av stolta kollegor som visade sina anläggningar. Killarna från Solihull blev förvånade när de upptäckte en lång rad kattburar på hyllor efter en vägg och frågade sina värdar lite försiktigt det är väl inte anställas lunchlådor? Oh Nej nej katterna tillhör kvalitetskontrollen. I varje färdig bil stängs en katt in är katten död till följt av syrebrist följande dag är bilen klar för leverans. Smart tyckte Solihull gänget vi måste införa detta till vår kvalitetskontroll. Väl hemma gjorda man en förstudie man tog helt enkelt en katt och stängde in den i en bil. Vid kontrollen påföljande morgon hittade man ingen katt den var borta. Nu var inte detta försök helt misslyckat. Bilen hade klarat kvalitetskontrollen åtminstone enligt vissa Australiensiska farmare. Man var missnöjd med de täta japanerna dessa kunde flyta iväg vid regnperioden och förvandlas till skrot i några drivvedshögar. En Land Rover fylldes med vatten där den stod och när vatten sjönk undan och solen hade torkat den var det bara att starta och köra i väg.
Märkliga äro vägarna för vetenskapens storartade upptäckter.

Ha en bra dag.
Hej
Jag föredrar helt klart min käre Nisse, Nissan Micra. Inte törstig men svår att hitta, på parkeringen.
Tuulia!! Inte min Micra, hon var äppel grön metallic
lyste upp hela stora parkeringsplatser!!!
Annons
Leiake - du är ju fd proffs på bilar.
Kommer du ihåg en Hillman California? Boxermotor.
Min första bil. Köpte den 1965 för 600 kr.
Säljaren sa - går det bra att jag skriver kvittot på 400 kr.
Med ungdomligt oförstånd sa jag att det går bra bara du skriver att den är betald.
Du Leiake har väl aldrig gjort sådana affärer?
Först senare har jag förstått vitsen.
Ångrar att jag inte ställde in bilen i en hölada. Den var rätt kul men hade dåliga stötdämpare men skinnklädsel, rattväxel m m
Har ni hört det senaste i bilvärden? SAAB i trollhättan ska börja att tillverka godis i stället för bilar! kindereggs!
Birger!

Bilen var tydligen 10 år gammal 1965. Jag minns inte denna modell.
Jag sålde ju Mercedes i Göteborg. Hillman fanns inte på min planet

Det här med "fejkade" kvitto var inte så lyckat.
Man fick oftast bekymmer längre fram i tiden.

Men visst fanns det sätt. Men inget är riskfritt.

mrTaco!

Jag skulle bli mycket förvånad om denna "Konungsägg" ror hem denna affär.

Det är inte seriöst. Lånade pengar kostar ju ränta.

Skall han få detta bolag lönsamt så får han nog ha öpppet dygnet runt och slopa semestrar för alla anställda,samt halvera deras löner.

Men man vet aldrig. Konstigt att inte IKEA var intresserade. Det vore väl mysigt att skruva ihop sin egen bil på sin fritid.
leiake just det jag menar. men choklad är kanske billigare i längden?
Birger nu blev jag intreserad! Fans boxermotorn på hillman?Är det någon som vet när boxermotorn komm?
Boxermotorn är ju volkswagen.

Hillman kanske hakade på . Men inte vad jag vet. Hillman var vattenkyld.
Boxermotorn är ju luftkyld så det "rimmar" inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem