Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vilken bil föredrar ni?

Vilken bil föredrar ni?

Man kan tycka mycket om bilar men det märke man kör är väl alltid bäst?
Har en SAAB 9-5 och är förbannat nöjd med den, bra drag i motorn, sitter oförskämt bra (diskbråcksproblem), lastar mycket och bra för övrigt enl. mina önskemål. Kan åka långt utan att bli trött vilket jag kan bli i många andra bilar.
BMW 3 serien t.ex. åkte ner till Holland med den och kunde bara konstatera att SAAB:en hade varit att föredra, men det var den firmabilen som var ledig och den egna tar man inte gärna på tjänsteresor.
Så vilken tycker ni är en bra bil?
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Är jag ensam om att köra Renault.
Har en Clio 3 årsmod. 2008. Guldfärgad. Den beter sig som bilar gör mest. Tar mig från A till B. Startar när den ska. Lagom sköna säten, så man inte somnar vid ratten. Men hade jag haft en tjockare plänbok kanske det hade blivit nåt schäsigare.
Men nu är min plånbok fortfarande så där lagom tjock och och inte platt som om man valt en Lexus eller Mersa.

Men i grunden är jag Saab-frälst. Men då ska det vara de äldre modellerna där ratten satt på sne. Körde en trimmad sådan för länge sedan med ekrad träratt som extra tillval.
mr taco
jämfört med E45:an så har vi bara 120 vägar
Ahlgrens!

Blessings

LuckySwede®
Annons
Lotus Elise 340 R är min drömbil.

Hej alla bil intresserade!

Land Rover en spännande bil den är bygd till 90 % resten får man fixa själv. El- systemet är från den berömda Lugas. Han som uppfann mörkret. Det fodrar lite engagemang och tålamod för att besegra mörkrets furste. Den är lätt att meka med om man vill sätta sig in i detta med tum och millimeter. Range Rover är min favorit har två stycken en från -75 och den andra från -85. Intresserade kan gå till svensk Land Rover klupps hemsida och klicka på forum www.slrk.org för att läsa om allt vad man kan uppleva tillsammans med denna fantastiska bil med.

Moffa.
Välkommen Moffa! Detta forum är det mest tokiga man kan läsa och skriva på! TRO mig du kommer att skratta så du tjuter i bland.
Den mest bekväma bilen jag haft var en Citroen ID 19, "padda", maken till sittkomfort hade man inte hemma.
Har provat många märken men de senaste har varit Fordar och nu är det en Focus Ghia, mycket bra.
Moffa!

Ditt inlägg var roligt. Mycket roligt och sant. Engelska bilar är"skit". Har alltid varit och kommer troligen så att förbli.

Minns ni Hillman,Austin,Morris. Dom rostade sönder när man tvättade dom första gången.

Men det var nog uträknat så. Varför göra bilar som håller i flera år!!
Ha,Ha. Varför inte köpa en gammal vas,med vev. Kanske gör ryssarna bättre bilar nu. Men jag tvivlar.
Thomas2!

Jag tror att Ryssland köper SAAB AUTOMOBIL AB. Dom är lite tokiga innan.

Men så ser jag "Putin" frågande??
Vad är SAAB. Är det en bil oxå. Krocksäker??


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem