Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vilken bil föredrar ni?

Vilken bil föredrar ni?

Man kan tycka mycket om bilar men det märke man kör är väl alltid bäst?
Har en SAAB 9-5 och är förbannat nöjd med den, bra drag i motorn, sitter oförskämt bra (diskbråcksproblem), lastar mycket och bra för övrigt enl. mina önskemål. Kan åka långt utan att bli trött vilket jag kan bli i många andra bilar.
BMW 3 serien t.ex. åkte ner till Holland med den och kunde bara konstatera att SAAB:en hade varit att föredra, men det var den firmabilen som var ledig och den egna tar man inte gärna på tjänsteresor.
Så vilken tycker ni är en bra bil?
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Själv har jag en saab 9-5 som jag är jätte nöjd med man kan åka långt utan att bli tröt som man kan bli när man kör vissa andra bilar som t.x.e BMV
Jag provade en vas 1500s på 80.talet. När man tryckte gasen i botten,tog det 2-3s innan den reag. Sedan kom ÖSET 0 till 100 på 38 s. Jag tror att den var 5 väx. och hade gummi hjul.
Ni får säga vad ni vill. Men som gammal och vis.

Man får en känsla av "Nu är jag kung" i en Mercedes.

Så är det bara. Varför!

Ps! Eller "drottning".
Annons
Mitt märke heter NISSAN!
När "gubben" och jag hade var sin bil,
hade jag en MICRA och gubben en MAXIMA.
Sedan vi blev pensionärer, klarar vi oss med en bil.
Det har varit ALMERA, och nu har vi en PREMERA!!

Alla har varit till full belåtenhet, och med perfekt service.
Förlåt det skall vara PRIMERA?
Tacka vet jag gamla SAAB- 93. Den kunde man dra med i kurvorna. Med framhjulet i vägrenen, sedan fick bakvagnen ta vägen bäst den ville. körde en trimmad sådan på sextiotalet var det väl. på en väg vi kallade för getaryggen. där vågade man endast köra från ett håll. för det var där man försökte lära sig köra rally. köpte den av min lillebror som var svensk mästare i rally för standardvagnar ett år. när jag träningsåkte med honom, stod tallarna som spjälstaket på sidorna genom skogen. Jag försökte göra som han, men icke. Man måste ha gåvan.
Om man ska ha roligt har jag en Mustang Cobra, ska man vara nyttig har jag en s70 och en golf
Bara så ingen tror att jag skarvar. Men en stolt storebror hade han. Ottar.

http://www.taxingemk.se/page.php?page=2
AndersO!

Ha,ha!

Jag glömmer inte dig när jag hade räknat fel.



Godmorgon
Ja, snart ska jag åka till jobbet i min Toyota Avensis, 2002 och som vanligt tar den mej dit både säkert och billigt, 0,6l/mil.......
Valet av bil k a n också bero på att jag har en Svärson som jobbar på Toyota .... då kan man ju knappast välja något annat
Hur som helst är det min 4:e Japanare och jag kommer nog att fortsätta med det märket.
Ha en bra dag!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem