Jag har en mobil som strular och jag har nyss hämtat ut den från reparation.
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.
Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?
Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?
Har jag rätt till reseersättning?
Efter 3 mis...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.
Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?
Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?
Har jag rätt till reseersättning?
Efter 3 mis...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Antal svar på detta inlägg: 63
patrikke!
OK! Du sköter detta själv förstår jag.
Men din tråd om återköp kan nog vara till nytta för många.
Lagen om återköp är så dum så jag får eksem över hela kroppen.
Just nu ser jag ut som en igelkott.
Köper man en pryl så skall den ju fungera.
Allt annat är ju idiotiskt.
OK! Du sköter detta själv förstår jag.
Men din tråd om återköp kan nog vara till nytta för många.
Lagen om återköp är så dum så jag får eksem över hela kroppen.
Just nu ser jag ut som en igelkott.
Köper man en pryl så skall den ju fungera.
Allt annat är ju idiotiskt.
Har nu varit i kontakt med deras kundservice och det verkar som att deras enda krav när de anställde dessa personer var att de skulle var helt absolut korkade samt kunna läsa innantil på ett papper med samma svar hela tiden, Att lyssna på kunden, ge rätt svar på rät fråga osv, det behövs inte.
Tex: Har jag rätt till reseersättning när jag lämnar och hämtar telefonen?
Svar: "Nej du får inte pengar utan du kan "lösa" in den och få betala mellan skillnaden om du väljer en dyrare modell."
Klippte direkt ur deras mail på min fråga ang. resersättning.
Ska bråka lite mer med dem senare.
Tex: Har jag rätt till reseersättning när jag lämnar och hämtar telefonen?
Svar: "Nej du får inte pengar utan du kan "lösa" in den och få betala mellan skillnaden om du väljer en dyrare modell."
Klippte direkt ur deras mail på min fråga ang. resersättning.
Ska bråka lite mer med dem senare.
Nu har jag varit iväg med mobilen igen:(
Butiken har visst som policy att inte betala ut ersättning, det ska ske genom deras kundservice.
Nåja, när jag kom hem igen så hade jag fått ett mail med en körjournal att fylla i och skicka tillbaka, handläggningstiden är 5 dagar.
Vid butiken var det 2 stycken före mig som reklamerade lagningen på sina telefoner, samt att det kom en till alldeles efter mig, 4 stycken samtidigt som inte har fått telefonen fixad efter att ha lämnat in dem!
Vad är det som är fel med butikerna, eller reparatörena?
Skulle ett litet företag bete sig på det sättet vore de borta från marknaden ganska så omgående.
Butiken har visst som policy att inte betala ut ersättning, det ska ske genom deras kundservice.
Nåja, när jag kom hem igen så hade jag fått ett mail med en körjournal att fylla i och skicka tillbaka, handläggningstiden är 5 dagar.
Vid butiken var det 2 stycken före mig som reklamerade lagningen på sina telefoner, samt att det kom en till alldeles efter mig, 4 stycken samtidigt som inte har fått telefonen fixad efter att ha lämnat in dem!
Vad är det som är fel med butikerna, eller reparatörena?
Skulle ett litet företag bete sig på det sättet vore de borta från marknaden ganska så omgående.
Annons
patrikke , snarare så lämnar alla bort sina telefoner till ett eller ett par serviceställen (märkesverkstäder)
har nog knappast något att göra med hur stort företaget är.
skulle vara intresant att veta vilken modell och märke du har problem med.
har nog knappast något att göra med hur stort företaget är.
skulle vara intresant att veta vilken modell och märke du har problem med.
patrikke!
Vet inte var du köpt din mobil.Jag köpte min mobil på M.M, men mobilen hade problem med 3g-nätet,för dålig mottagning.
Jag gick tillbaka med mobilen,fick alla pengar tillbaka. Och kunde köpa en ny.
Inget som helst strul.
Vet inte var du köpt din mobil.Jag köpte min mobil på M.M, men mobilen hade problem med 3g-nätet,för dålig mottagning.
Jag gick tillbaka med mobilen,fick alla pengar tillbaka. Och kunde köpa en ny.
Inget som helst strul.
Jag lämnade min till phonehouse där den är köpt, de skickar den sedan till annovo nordic som ska laga den.
Min mobil är en Sony Ericsson G900.
Hittills är det ingenting jag rekomenderar andra att köpa.
Min mobil låser sig och enda lösningen är att plocka ur batteriet, kameran är paj, den bryter samtal,den slukar batteri, laddar ungefär varje dag.
Den har skrällt i högtalaren men den har de bytt ut på den, och den funkar åtminstone.
Extra retsamt var det idag när en mäniska från försäkringskassan ringde, och det bröts. Har försökt få kontakt med de sedan i februari och när de äntligen ringer så...
Nåja hon ringde upp igen och då funkade det:)
Min mobil är en Sony Ericsson G900.
Hittills är det ingenting jag rekomenderar andra att köpa.
Min mobil låser sig och enda lösningen är att plocka ur batteriet, kameran är paj, den bryter samtal,den slukar batteri, laddar ungefär varje dag.
Den har skrällt i högtalaren men den har de bytt ut på den, och den funkar åtminstone.
Extra retsamt var det idag när en mäniska från försäkringskassan ringde, och det bröts. Har försökt få kontakt med de sedan i februari och när de äntligen ringer så...
Nåja hon ringde upp igen och då funkade det:)
det är ju synd att modellen skall få stryk, om ett serviceföretag inte kan reparera den.
men det är ju verkligheten i ett nötskal
själv så ser jag det som ett logistikproblem,
hoppas du får en ny eller pengarna åter.
men det är ju verkligheten i ett nötskal
själv så ser jag det som ett logistikproblem,
hoppas du får en ny eller pengarna åter.
Ja, helst av allt hoppas jag att jag får tillbaka mina pengar.
Jag är visst inte ensam om att ha samma krångel med den modellen har jag läst.
Jag är visst inte ensam om att ha samma krångel med den modellen har jag läst.
Uppdaterar lite grann.
Kollade med verkstaden som repar telefonen och tydligen har de inte börjat med den än!
2 veckor från att jag lämnade in den på rep.
Har mailat butiken där jag köpte den så kanske de kan kolla upp vad som händer, blev lovad förtur när det handlade om en backrep, dvs en reparatuion av telefonen som varit lagad en gång men ändå inte fungerar.
Kollade med verkstaden som repar telefonen och tydligen har de inte börjat med den än!
2 veckor från att jag lämnade in den på rep.
Har mailat butiken där jag köpte den så kanske de kan kolla upp vad som händer, blev lovad förtur när det handlade om en backrep, dvs en reparatuion av telefonen som varit lagad en gång men ändå inte fungerar.
Uppdatering igen,om vad som hänt min mobil:)
Mailade i går till firman där jag lämnade in den och har inte fått något svar.
Det är dålig service, de bör kunna svara på ett mail om de har en mailadress.
Verkstaden har inte börjat än med den, det har jag kollat upp via deras hemsida.
Mailade i går till firman där jag lämnade in den och har inte fått något svar.
Det är dålig service, de bör kunna svara på ett mail om de har en mailadress.
Verkstaden har inte börjat än med den, det har jag kollat upp via deras hemsida.
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem