Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Återköp?

Återköp?

Jag har en mobil som strular och jag har nyss hämtat ut den från reparation.
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.

Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?

Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?

Har jag rätt till reseersättning?

Efter 3 mis...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 63
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Patrikke

Angående C902. Jag fick en sådan av firman nu. Fulladdad höll batteriet 2,5 dagar utan att göra något med den, verkar inte att vara någon bra kapacitet på den.
Tack för den infon, carlssons.
Jag tar inte emot den, ev. att jag tar en nokia 5800 istället.

Olycklig historia. Men kan du byta till en 5800 så gör det, har den själv och är faktiskt extremt nöjd.
Annons
Extremt nöjd, det låter bra

Finns det anteckningsmöjlighet på den?
Hur är det med knappsaten när man ska ringa och smsa?




Vart har servicen i svenska företag tagit vägen?
Visst finns det anteckningsmöjligheter, dessutom är det symbian så det öppnar upp en hel värld av program att ladda hem, finns allt från spel till affärsapplikationer. Du kan också ändra omkring bland genvägarna i stort sätt hur du vill.

Jag går igenom ca 4 mobiler varje år av olika orsaker och jag måste säga att denna telefon är den bästa jag haft. MEN den är speciell, du bör hitta någonstans där du kan prova en "skarp" version för den är inte för alla.

När du skall ringa eller skriva sms så kommer knappsatsen fram och när du trycker på en knapp så möts du av en liten motvibration som bekräftelse, den stora skärmen gör att det är väldigt enkelt att både söka i telefonbok, skriva mail och sms. Sen att den har BT, Wlan, GPS, bra kamera, radio och mediaspelare får man ta som en bonus. En annan viktig sak, detta är viktigt, skaffa omgående en Invisible Shield, finns bla på netonnet, den är ett måste, skyddar display mot repor som annars lätt uppkommer på den här typen av telefon. Du kan bokstavligen stå och dra en nyckel över skärmen med rejäl kraft och det blir inte en repa. Finns till nästan alla telefoner och borde vara standard tycker jag.

När det gäller service på Svenska företag så är den nog bra överlag, men visst, varje gång "sverker" eller "arn" dras upp som argument för att skrämma till sig hjälp så blir saken bara ännu svårare. Jag har alltid fått bra hjälp och respons på alla mina krav utan att behöva höja tonen eller hota med att gå till tidningen. Vänlighet möts av vänlighet, tror inte att det är svårare än så.
Tack för recensionen(stavning?)

Jag har haft symbian telefoner innan och gillar deras system, mycket därför köpte jag g900,an som har symbian, stod det, det var visst något udda


Har uppfört mig bra när jag pratat med deras kundcenter och med butiken, de gånger jag fått tag i dem i alla fall

JAG tycker att när det strular så som det har gjort nu så skulle de kunna bjuda till lite och kanske erbjuda en mobil i en högre prisklass, eller tillbehör eller något liknande.
Bara för att ha nöjda kunder, för nöjda kunder genererar fler kunder=större vinst.
Hehe, ja G900:an var en besvikelse, jag tycker personligen att SE har blivit sämre och sämre ju längre tiden går. Hade G900 i cirka 3 månader och den motsvarade verkligen inte förväntningarna. Sen när det gäller ditt bemötande så tror jag att har handlat helt korrekt, jag syftade till andra inlägg i denna tråd. När det gäller stora kedjor så är det tyvärr också där man oftast får sämst service. Jag har hållit på att coacha säljare i nästan 15 år och VET att dom flesta vill väl, men är hårt toppstyrda från ledningen med stenhårda direktiv, tror också att det är därför säljarna ibland uppfattas som att dom inte förstår eller vill hjälpa. Jag är övertygad om att hade dom haft fria händer eller att det hade varit deras egen butik så hade dom bytt ut den direkt. Kraven som ställs på säljarna i mobilbranschen idag är orimliga och det går ut över dig och mig som konsumenter. Själv handlar jag alltid av små enskilda butiker som inte ingår i någon stor kedja, visst , kanske lite dyrare men det får du igen när det kommer till servicebiten. Lycka till nu och hoppas du får den telefon du vill ha och förtjänar.
Jo, den lilla enskilda butiken skulle nog göra ALLT för att få behålla kunden, utom att gå ner i pris, vilket oftast är avgörande om det ska bli någon affär eller inte, tyvärr.

Man förväntar sig att en vara ska hålla när man köper den och hoppar nog över service biten.
Då blir priset avgörande, sparar jag 100:- på en och samma vara så köper jag naturligtvis där den är billigast.
Precis det jag menar, det är det som har gjort stormarknaderna så stora, man går efter priset men glömmer att som med allting annat så kostar kvalitet, den biten går ofta förlorad när all fokus ligger på att pumpa volymer och ha noll intresse för trogna kunder. Sorgligt att se.....men så är det.
Priset på en produkt som en telefon, ligger på hur många som företaget köper in/säljer.

kvaliteten där har inget att göra med priset.
utan hur företagets logistik fungerar ut mot kund.

Det patrikke har råkat ut för , har inte med märket på produkten att göra.
förmodligen så har han hamnat i samma soppa , om han tagit den föreslagna Nokia
hypen. och den hade blivit trasig.

säger en som har varit med ett tag , tiden för mig är inget att skryta med, men
tycker det är lika tråkigt varenda gång som det blir så här för en kund.
och att fantasin hos företagen är så låg att de inte kan ändra sig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem