Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Återköp?

Återköp?

Jag har en mobil som strular och jag har nyss hämtat ut den från reparation.
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.

Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?

Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?

Har jag rätt till reseersättning?

Efter 3 mis...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 63
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Håller med dig Göcke,

självklart så är det volymerna som avgör priset, men onekligen så är det ofta så att mindre företag också är mindre stelbenta än dom stora drakarna. Soppan med patrikke´s telefon har såklart ingat att göra med märket!? Det är det ingen som sagt heller, kom bara med ett förslag som jag personligen tyckte var bra utifrån mina erfarenheter.

En sak kan vi nog alla enas om, det är alltid slutkunden som hamnar i kläm och det är tråkigt.
Patrikke

Ändring angående C 905. Den har blivit bättre nu med batteriet. Håller mycket längre nu. Man vill ju inte klaga på den utan anledning.

Det var en c902 det var frågan om, men de har nu skickat den till ericsson och försöker få ett "saleskit" till den.
Då kan de sälja den i butiken och jag får välja en annan telefon i stället.

Jag hoppas att det går, annars får jag sätta mig lite på tvären och be dem skaffa en g900 igen, fast jag inte alls vill ha det, men det jag är ute efter är ju wlan i första hand, så jag kan surfa lite hemma här med mobilen.
Annons
Jag skrev fel, det var en C 902
Det är lugnt Carlssons, jag väntar på svar från butiken nu så jag får reda på hur jag kan göra med mobil.
Uppdatera lite.
Jag kontaktade butiken igen igår och fick svar!
Tydligen en som varit på semester eller som var ny för denne visste inte att man inte ska svara i telefonen där.

Hur som helst tog jag upp detta igen, och jag frågade om tiden, och denna veckan skulle jag få en telefon i alla fall:)

De ringde senare på dagen och frågade om jag hade c902,an hemma, den jag inte ens hämtat ut

Sedan skulle de höra av sig igen.
Jag testade att ringa dem idag och efter 15 minuter lade jajg på, mailade även till dem igen! får se om de behagar göra sig det besväret att svara på mitt mail eller om de fortfarande skiter i det?

Börjar faktsiskt bli lite halvgrinig nu och snart åker jag dit in och kräver dem på soppapengar IGEN!

patrikke!

Du verkar ju vara en social människa. Fattar inte att du finner dig i denna behandling.

Har du verkligen beklagat dig hos butikschefen. Om inte så gör det.

En medlem hade problem med sin dator för några år sedan. Jag uppmanade henne att
skriva ut konservationen vi hade haft på IS.

Hon gjorde så. Dagen efter skrev hon på IS. Tack!!. Jag fick en ny dator. Det var inte phonehouse i det fallet.

Phonehouse är en typ McDonald. Franchise.

Sverigechefen heter Daniel. Han var med i PLUS. Det är inte bra.
Alla som hamnar i Plus är opålitliga. Annars hamnar dom inte där.
Jag har ringt 22 minuter idag flera samtal utan svar, sedan kom jag på att jag kunde ringa med dolt nummer och de svarade!
Vad säger det om företaget??

Lite hånad känner jag mig nu och jag tänker INTE handla där fler gånger.
De har förlorat minst 4 kunder pga detta.

Har kontaktat konsumentombudsmannen igen för jag vill veta om jag har rätt till att de köper tillbaka den telefonen och att jag får mina pengar.

Vid 25 dagars servicetid så var jag berättigad till ett återköp sade de i butiken senast, men min var ju "bara" inne 20 dagar.

Att de skickade en telefon som inte var min samt av en modell som inte alls var vad jag ville ha räknade de som om att var ok!

I går var jag lovad att det skulle vara fixat denna veckan, idag var det mer ett näe, eller kanske.

Får se vad konsumentmannen säger, de hänvisade mig fakiskt dit från butiken.
patrikke!

Får du bara tag i butikschefen så löser han/hon detta.

Men du får nog vara beredd på en kompromiss. Är du envis och
tjurig. Då tar det tid.

Phonehouse ägs av ett USA-ägt företag med 20000 anställda. Dom har
tid och råd att vänta.

Hade jag varit rikare än rikast hade jag köpte upp hela kedjan och lagt ner den.

hur får jag tag i butikschefen då, leiake?
Åka dit och ta dem i kragen och gorma och skrika samt begära ersättning för resa

Nästa gång jag får kontakt med dem ska jag be att få tillträde till butikchefens öra och höra vad han har att säga om detta elände.

Har mailat deras kundservice idag och de skickar nu mina ilskna mail vidare till kundtjänstansvarige som ska titta på detta, fast denne är ledig tills på fredag.

Vilken soppa!
Jag är nog torsken i det här fallet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem