Måndag 23 december 2024 vecka 52
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Återköp?

Återköp?

Jag har en mobil som strular och jag har nyss hämtat ut den från reparation.
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.

Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?

Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?

Har jag rätt till reseersättning?

Efter 3 mis...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 63
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Det dåliga är ju att märket du köpt också får skit.
även om den är trasig så bör alla dra sitt strå till stacken för att göra kunden nöjd. oavsätt märke.
Jo, man tycker det.
Jag kommer ju i alla fall att inte handla en likadan mobil igen.

Det är ju service som butikerna ska leva på anser jag.
Uppdatering igen!

Kollade in på verkstadens hemsida för att se hur det gick med min telefon och nu har den lämnat verkstaden!!!

Man kan även läsa vad de gjort åt den och så här står det:

Utbytestelefon. C902 ersätter G900, som vi tyvärr har brist på.



Det har i morgon gått 4 veckor! sedan jag lämnade in den.l

Har naturligtvis ringt till phone house och efter en lång telefonkö kom jag fr am och fick prata med en mäniska!

De ska höra av sig till mig i morgon.

Så här ska det väl inte vara
Annons
Kontakta Sverker.
Har han också haft problem med dem??

Nä de ska få en chans till på sig att fixa till min telefon, och det ska vara min telefon och inget annat, om det inte är en n97:a då...
ja det var ett ohyggligt problem,får man fråga..har du fast teleabonnemang?använd det då för f-n minns tiden när man andvände telefonautomater,det fungerade utmärkt om man hade växel.Idag förefaller det vara katastrof om någon glömt mobben när man sitter och skiter? ekomomiskt sett är det naturligtvis en annan fråga.
nostalgi , tror jag knappast löser problemet med att ha en mobiltfn på verkstad i flera veckor, om det är det enda abbonemang man har.
som många idag har.

Därför är det allarmerande, att utvecklingen går i denna riktning.

Kan leverantören av nätet ändra sin policy
tror jag denna logistik går att ändra på,
lämna in telefonen och få en utbytes i stället om man ber om det.

Ingen skall behöva vänta på att en telefon repareras.
den borde bytas ut med vändande post.
Jag använder mig av kontantkort till mobilen, använder den väldigt lite till att ringa.

Man ska ju inte ha mobilen md sig när man skiter, cicero!
Då finns det risk att den ramlar ner i "spat".
Nu har jag diskuterat med deras kundtjänst.
Om jag inte vill ha en c902 istället för min g900 så skickar de tillbaka min telefon och jag kommer att få vänta ytterligare på att det kommer in en g900!


Ska det vara så svårt att fixa en telefon i rätt tid?
Det har i dag gått 4 veckor sedan jag lämnade in den på "backrep" vilket betydde förtur...

Kundtjänsten tog åt sig det bekymret att kontakta butiken så de ringer upp mig.
Jag mailade dem för en vecka sedan utan svar, får se om de kontaktar mig nu.

De bör komma med en väldigt bra deal till mig nu tycker jag.
Uppdatering!

Jag ringde butiken eftersom de inte ringer mig.

De svarade!
Jag blev så paff så jag nästan glömde bort mitt ärende.

Hur som helst så får jag avvakta tills ersättningstelefonen anländer till butiken.
Då får vi se om det är kartong och ela faderullan med, då kan jag ev kanske få byta den mot en annan telefon i samma prisklass. KANSKE!

Jag frågade om jag fick häva köpet.
Svaret blev att det hade jag fått göra om telefonen varit inne på lagning mer än 25 arbetsdagar.
Jag berättade att den varit inne 7 veckor på 2månader, men det gilldes tydligen inte.

Jag frågade varför de inte svarade på mitt mail jag skickade förra veckan, och fick till svar att han har ingen befogenhet till det.

Får se om telefonen anlänt i morgon, när jag ändå ska förbi där.
Ska i alla fall in och diskutera med dem.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem