Måndag 23 december 2024 vecka 52
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Återköp?

Återköp?

Jag har en mobil som strular och jag har nyss hämtat ut den från reparation.
Den är ca 6 månader gammal.
3 dagar efter att jag hämtat den gick den sönder igen.
Ska givetvis lämna in den igen på rep.

Jag undrar om det är någon som vet vad som gäller?

Har jag rätt till en liknande lånetelefon så länge den är på lagning?

Har jag rätt till reseersättning?

Efter 3 mis...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 63
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

patrikke!

Jag vet ju inte ens var affären ligger.

Men det absolut effektivaste är att skriva ett brev till Daniel. Inga mail.
Värdelöst. Ett riktigt brev med frimärke.

Då får du troligen en mobil som kan gå själv.Ha,ha!

www.allabolag.se Phonehouse AB.

Resten får du sköta själv.
Nu orkar jag inte mera.

P.s! Butikschefen ringer upp dig när han har fått order från Daniel.
Tackar patrikke, för uppdateringarna!
Nu har jag ju helt klart för mig vilken affär jag inte handlar hos, om jag drar in till Gävle för att handla!
Jag väntar denna veckan med att kontakta honom, sen j****r ska han få ett mail och Idioterna, förlåt säljarna i butiken ska få sina fiskar varma.

Jag är på krigsstigen nu
Annons
I dag fick jag ett mail från konsumentombudsmannen. Klistrar in det nedan.

Hej.

Vid omleverans gäller i regel byte till motsvarande vara till skick och funktion.

Om du inte tycker att du fått de funktioner som var med den ursprungliga telefonen kan du kräva hävning.

Om du inte kommer överens med näringsidkaren / butiken / webbshopen kan du driva ärendet till allmänna reklamationsnämnden- arn.

Du bör i så fall skriva ett brev ( då prövning i arn sker på skriftligt underlag) till Näringsidkaren.

Lämpligtvis skriver du ner ditt problem och att du vill häva köpet.

Be om svar inom en viss tid ( ange datum i brevet).

Faxa ( faxkvitto) eller skicka rekommenderat, (gå till butik och be dem kvittera brevet) till näringsidkaren så du har bevis på att du skickat brevet.

Om de ff inte får rättelse kan du efter sista svarsdatum göra en anmälan till arn.

Se www.arn.se för instruktioner vid anmälan.



Nog verkar det som om att jag har rätt till att häva köpet på mobilen?
Ska försöka prata med honom över telefon idag och verkligen få bekräftat att det är rätt att få häva köpet och vad som gäller då.

Nu steg humöret lite grann kan jag säga
Ingarm! Det är inte i gävle butiken ligger utan det är den som ligger innan gävle.
fast det är ju i och för sig samma kedja med samma utbildning av personalen, kan jag tänka.
Update!

Dum som jag är så har jag inte varit in med ett skrivet brev till dem än där jag ska skriva att jag vill häva köpet och varför:(

Däremot ringde jag butiken idag, men glömde bort att jag måste använda mig av dolt nummer om de ska svara där.
Får nog ta och ringa i morgon med för nu är jag i stort behov av en mobil!

Ska det vara så svårt att sköta ett jobb och försöka få sina kunder nöjda?

Sist jag fick tag i dem så frågade jag om de kunde ringa ericsson och be dem påskynda ärendet lite, men fick svaret: Då tycker de nog att man tjatar och man får vänta ytterligare!

Märke och butik ligger i samma påse för mig nu.
Update igen

Ringde idag och kom fram.
Nu var det klart!
Jag får åka dit och välja en ny telefon motsvarande samma pris som det jag köpte min för.

Får se om jag hinner med det idag.

Grattis patrikke, bra att dom äntligen fattade att det fanns endast en lösning!
Tack, men det blev inte den lösningen jag ville, jag hade hellre sett att jag fått mina pengar tillbaka och att jag kunde köpa mig en telefon på ett annat ställe med mer service.
patrikke!

Åk med en gång. Annars dom kanske ändrar sig.

En firma som har varit med i PLUS på TV. Glöm den. Den är inte pålitlig.
Hur kan man som affärsman riskera sitt förtroende för några tusenlappar.

Det är ofattbart.

Men det finns folk som bluffar så man kan inte överse med allt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem